Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren generalist til stabsopgaver i stor it-organisation

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
21-07-2020
Kontakt
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72376707
Praktisk information
Oprettet
21-07-2020
Udløber
09-08-2020
Kviknummer
330287808
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Brænder du for at optimere organisatoriske HR-processer i et dynamisk og politisk miljø? Har du lyst til at blive en del af holdet, når vi understøtter vores organisation i udviklingen af fremtidens digitale og datadrevne Skatteforvaltning og dermed være med til at skabe fundamentet for hele den offentlige sektor? Så er du måske vores nye kollega til et spændende og udfordrende job tæt på direktionen.

Ansvar for styrelsens organisering

Vi er en organisation i udvikling og søger en ambitiøs kollega til en ny stilling i Center for HR og fysiske rammer, der har lyst til af komme med på vores spændende rejse. Du får en central rolle i vores organisation, med mange kontaktflader og bliver en central del af HR-teamet.

Vores organisation gennemgår løbende organisationstilpasninger, og du får ansvaret for centrale opgaver i forhold til styrelsens organisering, hvor du bl.a. skal koordinere udarbejdelsen og den løbende opdatering af funktionsbeskrivelser med formål og hovedopgaver for alle de organisatoriske enheder i styrelsen.

Herudover, bliver du også ansvarlig for at koordinere styrelsens halvårlige anmodninger om nye stillingsnumre hos Finansministeriet og for at facilitere direktionens samlede anvendelse af styrelsens chefstillinger. Endelig får du ansvaret for løbende at koordinere mindre eller større omorganiseringer.

Arbejdet sker i et tæt samarbejde med de enkelte fagdirektørområder, direktionen, Skatteministeriets departement og ikke mindst dine kolleger i kontoret.

Vi har en bred opgaveportefølje i centeret, og der er nok at tage fat på, så når du har fået greb om ovenstående opgaver, vil der være mulighed for at få flere ansvarsområder.

Erfaring fra en politisk styret organisation

Det er afgørende, at du har gode samarbejdsevner og trives i en udadvendt rolle og kan etablere stærke relationer og netværk på tværs af vores store og komplekse organisation. Vi forestiller os, at du har 5-10 års erfaring med lignende opgaver fra en politisk styret organisation, at du er kommunikativt stærk, har en god talforståelse og sætter en ære i dit arbejde.

Vi forestiller os, at du:

  • arbejder struktureret og interesserer dig for detaljen, men også kan bevare det store overblik
  • har en stærk forretningsforståelse og er procesorienteret
  • har erfaring med at udarbejde notater, indstillinger og oplæg
  • har et stort engagement, et godt humør og en positiv indstilling, også når det går stærkt


Det er en fordel, hvis du har erfaring med HR herunder personalejura. Har du interesse for og kendskab til, hvad der rør sig i en it-organisation eller på den digitale dagsorden, er det et plus.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest 9. august 2020. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Niels Zachariassen, telefon 72 38 89 12.

Der vil evt. blive gennemført tests som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72376707
Praktisk information
Oprettet
21-07-2020
Udløber
09-08-2020
Kviknummer
330287808
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed