Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye Business Analyst, som skal være med til at automatisere processer i Skatteforvaltningen?

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
06-08-2022
Kontakt
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72384678
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
07-08-2022
Kviknummer
331226029
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-konsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Brænder du for at få lov til at analysere og udvikle digitale procesautomatiseringsløsninger? I UFST er vi i gang med at digitalisere den danske skatteforvaltning - et område hvor den enkeltes indsats kan gøre en rigtig stor forskel. Hvis du synes, det er tilfredsstillende at se en direkte værdiskabelse af din indsats, så er du måske vores nye Business Analyst (også tidligere kaldet proceskonsulent)?

Hvem er vi?
I Center for Avanceret Analyse laver vi softwarerobotter, machine learning og BPM-løsninger, som benyttes af skattemyndighederne i Danmark. Center for Avanceret Analyse er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er en af styrelserne i Skatteforvaltningen.

Vores robotløsninger hjælper bl.a. med at optimere arbejdsprocessen for sagsbehandlerne, så der frigøres flere ressourcer til selve sagsbehandlingen, hvormed borgere og virksomheder oplever en hurtigere og mere ensartet sagsbehandling. Det skaber værdi for såvel sagsbehandlere, borgere og virksomheder og det danske velfærdssystem.

Som Business Analyst får man et stort ansvar fra dag 1, hvor man bliver tildelt en til flere opgaver, som man skal drive frem, fra tidlig afdækning af forretningsbehov til idriftsættelse af løsningen. Nøgleordene er en stor kontaktflade og et tæt samarbejde med særligt forretningen og udviklerne i teamet, hvor man agerer bindeled.

Stillingen giver også rig mulighed for at udvikle sig, hvor man fx kan tage et kursus i RPA-udvikling for at få en endnu bedre forståelse for udviklernes verden.” - Business Analyst, Morten Thestrup Andersen.

Din rolle som Business Analyst
Du bliver en del af Center for Avanceret Analyse, hvor vi er ca. 50-60 engagerede og fagligt dygtige medarbejdere.

Du vil indgå i et af vores agile RPA-teams, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med RPA-udviklere, BPM-udviklere, data scientists, systemejere, data engineers og procesejere/domæneeksperter fra fagstyrelserne.

Hvert team leverer værdi i en fast kadence (2 ugers sprint), og der anvendes Jira/Confluence til at understøtte dette.

Leverancerne spænder over rene RPA-løsninger til mere avanceret automatisering, hvor RPA kombineres med kunstig intelligens (AI) og BPM-workflows, mhp. at automatisere en stadigt større del af de administrative arbejdsgange.

Som Business Analyst i Procesautomatisering skal du bl.a. arbejde med at:

  • Kvalificere indmeldte opgaver og sammen med samarbejdspartnere, vurdere opgavens egnethed ift. digital procesautomatisering
  • Analysere og dokumentere de arbejdsgange, der ønskes understøttet med RPA/BPM/AI, og sikre en holistisk E2E-tilgang til procesoptimering-/automatisering, så der ikke blot automatiseres 1:1, som processerne ser ud i dag
  • Sikre at godkendelser og procesdokumentation (PDD) er på plads, og at de rette samarbejdspartnere er involveret, inden udviklingen startes op
  • Være en del af et fast Scrum team i et SAFe setup med hvad det indebærer af daglige stand-ups, produktnedbrydninger, sprintplanlægning, ceremonier mm.
Hvem er du?
Du tænker tværgående og har en god forståelse for, hvordan information strømmer og ændrer sig gennem en virksomhed. Du trives med at arbejde med komplekse emner og har en struktureret og transparent tilgang til dit arbejde, og du har gode samarbejdsevner, så du på tværs af forskellige interessenter og fagligheder kan omsætte behov til gode løsninger.

Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • Har erfaring med procesanalyse og procesoptimering
  • Har erfaring med facilitering og afholdelse af workshops
  • Sætter en ære i at detaljerne er i orden, og er dokumenteret efter gældende standarder
  • Har forståelse for forskellige automatiseringsteknologier, eks. RPA, BPM og AI/machine learning
  • Har gode kommunikationskundskaber og samarbejdsegenskaber.
En særlig arbejdsplads
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er der ca. 1.800 specialister med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø. Fælles for os er, at vi dyrker fagligt nørderi og tværfagligt samarbejde. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling, og vi sikrer os, at du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver. Vi lægger i det hele taget stor vægt på videndeling og læring, og at vi har det sjovt, når vi går på arbejde. Vi har en afslappet stemning, mange sociale arrangementer og god mulighed for fleksibilitet i arbejdstider og arbejde hjemmefra.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg stillingen” senest 7. august. Vi afholder løbende samtaler fra uge 31.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Business Analyst, Palle Nøhr, på telefon 41818759.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg eller Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72384678
Praktisk information
Oprettet
06-08-2022
Udløber
07-08-2022
Kviknummer
331226029
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web
Stillingsbetegnelse
IT-konsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Media), Ikke angivet (Tele), Ikke angivet (IT)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed