Er du god til at læse kontrakter og sammenholde dem med lovgivningen? Så er du måske vores nye kollega i Persondata 6 – eIndkomst.
I afdelingen Persondata har vi ansvaret for at understøtte korrekte indberetninger fra tredjeparter til brug for Skattestyrelsens digitale processer, fx korrekte angivelser af lønoplysninger, renter, aktier mv. til brug for det årlige oplysningsskema.
Efterkontrol og understøttelse af korrekt indberetning
Vi søger en kollega til et projekt om medarbejderaktier, hvor du kommer til at arbejde med:
- efterkontrol af om aftalerne vedrørende aktieaflønning overholder lovgivningen
- efterkontrol af om aftalen er indberettet korrekt
- vejledning af borgere og virksomheder i reglerne
- være med til at udvikle omfanget af opgaven
Samarbejdende og gode kommunikationsevner Vi søger en kollega, der er holdspiller og har et stort engagement. Du skal have en god forståelse for lovgivning og tal, samt kunne sætte dig ind i komplekse aftaler.
Du har høj faglighed og er kvalitetsbevidst i din opgaveløsninger. Du kommunikerer ubesværet og præcist både skriftligt og mundtligt med både borgere og virksomheder. Det er en fordel at have gode engelskkundskaber.
Vi forestiller os, at du har eller er ved at afslutte en relevant uddannelse som fx skatterevisor, professionsbachelor i skat, diplom i skat, cand.merc.aud. eller lignende. Det vil være en fordel med kendskab til værdipapirer og aktier. Du kan også have opnået tilsvarende relevante kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring fx inden for skatteområdet.
Det vil være en fordel, hvis du har praktisk erfaring med sagsbehandling af afgørelser fra offentlige myndigheder eller anden relevant erfaring.
Om os Stillingen er i placeret i Persondata 6 – eIndkomst, som varetager opgaver inden for kontrol af indberetninger til eIndkomst og indberetninger som led i medarbejderaktieprogrammer. Enheden består p.t. af 15 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.
Du vil komme til at indgå i et mindre team med samarbejdspartnere i andre dele af Skattestyrelsen. Din arbejdsdag vil blive både udfordrende og varieret. Din arbejdsdag vil blive både udfordrende og varieret.
”
Jeg lægger vægt på, at vi har et godt arbejdsmiljø, som er rart at være i samt en uformel omgangstone i enheden. Vores dagligdag er præget af frihed under ansvar og godt humør, og derudover er det vigtigt for mig, at vi prioriterer samarbejde og faglig sparring højt i vores enhed.” Funktionsleder Dorthe Hansen.
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Onboarding I forbindelse med din opstart hos os, skal du deltage i et onboardingprogram, som skal sikre, at du hurtigt opnår den baggrundsviden, som er nødvendig for at kunne udføre dine arbejdsopgaver og samtidig får en god tilknytning til både din enhed, Persondata og Skattestyrelsen som arbejdsplads.
Programmet består af en kombination af egne opgaver, sidemandsoplæring, e-læringsmoduler, webinarer samt kursusdage og varer cirka tre til fire måneder.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send din ansøgning med cv, kopi af uddannelses-/eksamenspapirer og eventuelle anbefalinger senest søndag 12. februar 2023 via linket ”Søg stillingen”. Vi forventer at indkalde til afholde samtaler løbende.
Spørgsmål vedr. stillingen besvares gerne af funktionsleder Dorthe Hansen på telefon 72 38 89 87.
Der kan indgå en personanalyse og en logisk analyse i rekrutteringsprocessen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse snarest muligt.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.
Arbejdsstedet vil være Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund.