Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret IT-udbudskonsulent

Landbrugsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
11-07-2019
Kontakt
Landbrugsstyrelsen
Nyropsgade 30
1602
København V
Tlf
22650214
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
25-07-2019
Kviknummer
330058628
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du arbejde i en af statens største IT-afdelinger, hvor vi understøtter udbetaling af tilskud for ca. 10 mia. årligt? Er du fortrolig med IT-udbud, kontrakter og license management. Brænder du for at sikre, at kontraktgrundlaget med vores eksterne leverandører og optimal licensadministration er med til at understøtte udbetaling af støtte til et af Danmarks største eksporterhverv?







Du mestrer balancen mellem jura og IT
Som udbudskonsulent får du ansvaret for at drive IT-udbuds- og indkøbsprocesser. Du tilrettelægger effektive udbudsforløb og står i spidsen for udarbejdelse af udbudsmateriale i samarbejde med de nødvendige interessenter, herunder udbudsjuristerne i styrelsen. Du er med fra start og indtil indgåede kontrakter overleveres til kontraktholder. Du følger op på igangværende udbud og holder øje med nye muligheder i forhold til vores udbudsplan. Det er afgørende for os, at udbudspligten løftes retmæssigt, og at kontrakterne definerer de bedst mulige vilkår for styrelsen.







Du sørger for, at vores indkøbshåndbog afspejler ’best practice’ og sparrer med vores kontraktholdere omkring kontraktfortolkning og udbudsretlige emner. Vi har både EU-udbud, SKI-udbud og nationale udbud. Vores anskaffelser er typisk relateret til applikationsudvikling og vedligeholdelse, drift og support og implementering af standardapplikationer og IT-infrastruktur.







Som license manager arbejder du både med licensstyring og licensoptimering af licensporteføljen. Det er essentielt, at vi er license compliant samtidig med, at vi får høstet alle stordriftsfordele og ikke er overlicenserede. Til at understøtte licensadministrationen anvender vi værktøjet Snow.







Du varetager politikker, rapportering, leverandørkontakt og indkøb. Det er derfor vigtigt, at du er opdateret på leverandørernes licensregler og udvalg af softwarelicenser. Vi arbejder med en bred vifte af teknologier, herunder Microsoft, Oracle og SAS.











IT-enheden – vi sikrer at styrelsen når i mål med en ambitiøs digitaliseringsplan
Stillingen er i IT-enheden, "Systemforvaltning og Leverandørstyring" med 45 fastansatte og eksterne konsulenter. Vi arbejder med projektledelse, systemforvaltning, leverandørstyring, udbud, licensstyring og system- og ordningstest. Vi tør godt love dig både udfordringer og ansvar såvel som gode og dygtige kolleger.







Som udbudskonsulent hos os kommer du til at sidde sammen med 1-2 andre kolleger, der arbejder med udbud og licensadministration. I Landbrugsstyrelsen har vi en velbeskrevet proces for IT-indkøb, som er nedskrevet i vores IT-indkøbshåndbog.







Landbrugsstyrelsens IT er organiseret med en underdirektør, 3 enhedschefer og 8 teamledere. Hvert team har entydigt ansvar indenfor opgaveporteføljen. Vi arbejder i et tæt ledelsesfællesskab på tværs af enheder og teams i IT, hvor hjælpsomhed, samarbejde, ansvarlighed og vidensdeling er i højsædet.







Vi er ca. 130 medarbejdere og prioriterer at have et spændende fagligt miljø med god ledelse, godt kollegaskab og gode udviklingsmuligheder - både personlig og faglig efteruddannelse. Vi nyder godt af motionsrum, sund kantine, fleksible arbejdstider m.v.







Kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Allan Kjær Andersen på tlf. 25 23 85 48.







Læs mere om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk/job.







Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som specialkonsulent efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.



Stillingen ønskes besat snarest muligt.







Ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt CV, eksamensbevis og eventuelle referencer, senest den 25. juli 2019. Du søger stillingen via vores rekrutteringssystem på www.lbst.dk/job.







Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest, der er uden strafbare forhold af betydning for stillingen.



Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Landbrugsstyrelsen
Nyropsgade 30
1602
København V
Tlf
22650214
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
25-07-2019
Kviknummer
330058628
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed