Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtige og engagerede jura- el. regnskabsprofiler til nyetableret straffesagsenhed i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Odense, Lerchesgade

Odense, Fyn

Indrykket
03-01-2021
Kontakt
Skatteforvaltningen, Odense, Lerchesgade
Lerchesgade 35
5000
Odense C
Tlf
72383704
Praktisk information
Oprettet
03-01-2021
Udløber
10-01-2021
Kviknummer
330436963
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Brænder du for at behandle straffesager inden for alle fagområder i Skatteforvaltningen?
Så er du muligvis vores nye kollega til den nyetablerede Straffesagsenhed i Odense.

Dine arbejdsopgaver
Som sagsbehandler hos os får du en bred vifte af arbejdsopgaver, der bl.a. omfatter at:

  • ansvarsvurdere straffesager
  • afholde møder med sigtede og rådgivere
  • skrive advarsler og bødeforlæg
  • skrive tiltalebegæringer til politiet
  • samarbejde med anklagemyndigheden og bistå i retten
  • være kontaktperson/tovholder til projekter i Skatteforvaltningen.

Din profil
Som jurist er du oplagt til stillingen som juridisk sagsbehandler på området. Vi har også brug for kolleger med anden uddannelsesmæssig baggrund som fx cand. merc. jur., revisions- eller regnskabsbranchen, der har interesse for at arbejde med straffesager. Du kan også have uddannet dig inden for skatteforvaltningens område og på den måde have tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt.

Kendskab til strafferet er en fordel, men ikke en nødvendighed, da vi gerne lærer vores nye kollegaer op. Interessen for området er dog vigtig. Det er også et plus, hvis du har erfaring med sagsbehandling, ligesom det er en fordel, hvis du har kendskab til straffe-, skatte-, moms- og afgiftsret.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er resultatorienteret og har fokus på retssikkerhed
  • ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger
  • er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
  • har regnskabskendskab
  • er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem.

Om Straffesagsenheden i Odense
Straffesagsenheden i Odense er en nyetableret enhed under ombygning. Vi lægger stor vægt på retssikkerhed og høj faglighed. Vores fundament bygger på videndeling, samarbejde og et godt arbejdsmiljø. Vi har fokus på resultater og effektiv sagsbehandling, hvor dit bidrag spiller en vigtig rolle. Vi løser vores opgaver projektorienteret, og du vil indgå aktivt i teams med fokus på løbende sparring, din faglige udvikling og udfordrende arbejdsopgaver.

Om Straf- og Procesafdelingen i Skattestyrelsen – din nye afdeling
Denne enhed hører under underdirektørområdet Straf- og Procesafdelingen og er en del af fagdirektørområdet Jura. Straf- og Procesafdelingen dækker det processuelle og strafferetlige område inden for skatter og afgifter mv.

Ansøgning, kontakt & løn
Send ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”søg jobbet” senest mandag den 10. januar 2021. Samtaler forventes afholdt løbende og tiltrædelse ønskes snarest. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

?Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kristina Knudsen på tlf.nr. 72 38 38 45.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Tiltrædelse 1. marts 2021 eller snarest muligt derefter.

Arbejdsstedet er indtil videre Lerchesgade 35, 5000 Odense.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen.

Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

?Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Odense, Lerchesgade
Lerchesgade 35
5000
Odense C
Tlf
72383704
Praktisk information
Oprettet
03-01-2021
Udløber
10-01-2021
Kviknummer
330436963
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed