Interesserer du dig for kunst og kultur? Har du lyst til at arbejde i centraladministrationen med klassiske juridiske discipliner, og kan du holde hovedet koldt i en kompleks juridisk virkelighed, så er du måske en af vores kommende nye jurist kollegaer i Slots- og Kulturstyrelsen.
Om jobbet
I Slots- og Kulturstyrelsen yder vi faglig rådgivning til kulturministeren og bidrager til gennemførelse af regeringens målsætninger på kulturområdet. Styrelsen forvalter desuden statens slotte, haver og kulturejendomme.
Du bliver en del af et team af dygtige jurister, der yder juridisk rådgivning og sparring på tværs af organisationen. Vores opgave er blandt andet at understøtte en god og lovlig forvaltning. Vi rådgiver i lovgivning på Kulturministeriets område, herunder i bl.a. forvaltningsret, offentligret, statsret samt i statsstøttespørgsmål. Arbejdet omfatter også lovarbejde og sagsbehandling af aktindsigtssager, klagesager og ombudsmandssager.
Teamet er organisatorisk forankret i styrelsens Center for Kunst og Biblioteker
Som ny kollega får du derfor ansvaret for en bred opgaveportefølje og kommer til at arbejde med både korte deadlines og den langsigtede udvikling af opgaveløsningen. Du vil få mange kontaktflader og samarbejde med mange forskellige kulturfagligheder både eksternt og internt på tværs af vores styrelse og med departementet.
Vigtigste arbejdsopgaver vil være:
• Rådgivning om grundlæggende forvaltningsret og god embedsmandsskik
• Juridisk bistand i forbindelse med udarbejdelse af ny lovgivning
• Behandling af aktindsigtssager, klagesager og ombudsmandssager
Vi er dedikerede og lægger vægt på, at vores juridiske produkter både er juridisk holdbare og løsningsorienterede, så de bidrager til en operationel og stabil drift på tværs af styrelsens fagområder.
Du vil få kolleger, som til trods for travlhed, lægger stor vægt på, at det skal være berigende og meningsfuldt at gå på arbejde. Du vil få gode rammer for at arbejde og fritid hænger sammen og en chef, der prioriterer din trivsel og udvikling og som vil understøtte, at du hele tiden er opdateret på regler og nyeste praksis, bl.a. gennem kurser og netværk.
Om dig
Vi forventer, at du er uddannet cand.jur. Desuden forestiller vi os, at
• Du har stærke offentligretlige juridiske kompetencer og har lyst til at løse komplekse sager
• Du har flere års juridisk erfaring fra den offentlige forvaltning, gerne fra centraladministrationen
• Du gerne sætter din faglighed i spil
• Du er god til at kommunikere på tværs af faggrænser, både når du skriver letforståelige notater og afgørelser, og når du taler med kolleger, journalister og vores mange interessenter.
Derudover møder du dine kolleger og samarbejdspartnere med et godt og humør, samt bidrager til et godt arbejdsmiljø, både fagligt og socialt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne. Du vil blive ansat på konsulentniveau afhængig af dine erfaringer og kompetencer.
Information og ansøgning
Du kan læse mere om os på www.slks.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Anne Marie Abildskov på tlf. 4025 8120 / amfa@slks.dk dk eller enhedschef Gitte Møller på tlf. 51 48 69 64/ gml@slks.dk
Din motiverede ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest den 6. februar.. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser med karakterudskrifter og andre relevante bilag.
Vi forventer at holde samtaler i uge 6 med henblik på ansættelse fra 1. april 2023.
Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.