Holstebro
Er du vores nye digitaliseringskonsulent med et skarpt kommunikationsfokus?
Vi er i gang med at skabe fremtidens selvbetjeningsløsninger i politiet og har brug for en hybridprofil mellem IT og kommunikation, der har et stålsat blik på borgernes behov. Hvis du formår at gøre det komplicerede enkelt, så både de digitale løsninger og det faglige indhold bliver let tilgængeligt, er det måske dig, vi har brug for.
Det skal du lave
I selvbetjeningsteamet udvikler og drifter vi selvbetjeningsløsninger for hele dansk politi. Vi gør en ære ud af, at løsningerne fungerer intuitivt for borgerne, og at data afleveres hensigtsmæssigt til medarbejderne. Mens vi trækker på fagligheder fra hele dansk politi er det os, der har spidskompetencen indenfor UX, digitalt design, den tekniske opbygning og kodning samt formuleringer på politi.dk, i blanketten og i kvitteringen. Arbejdet foregår i et meget tæt samarbejde med andre fagligheder, og du skal formå at gå ind i et rum, hvor I finder den bedste løsning for borgeren på tværs af alle faglighederne.
Din opgave bliver:
• Design af blanketter, herunder teknisk opsætning i Erhvervsstyrelsens Blanketmotor
• Skitsere og implementere sammenhængende brugerrejser med greb fra UX og digital design
• Analysere arbejdsgange og udarbejdelse af løsningsdesign for teknisk understøttelse
• Gøre kompliceret indhold til lettilgængelige og imødekommende tekster, der guider brugerne gennem hele processen
• Opbygge webindhold i politiets CMS, Sitecore, og stå til rådighed for sparring med afdelingernes webredaktører
• Test af blanketter ift. principper for digital design og UX
• Udvikle og teste ny funktionalitet i Erhvervsstyrelsens Blanketmotor
• Support af brugere og borgere
Det skal du kunne
Vi leder efter en generalist, der mestrer rummet mellem IT, kommunikation og forretningsanalyse. Vi forventer ikke, at du kan opfylde alle nedenstående krav – men du skal have lyst til at lære det. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende men du har måske en baggrund som cand.it, teknoantropolog eller datamatiker og har måske arbejdet i en kommunikationsafdeling.
• Du har erfaring med og interesse for XPath, HTML5, XML og CSS
• Du skal have et grundlæggende systemkendskab – med fokus på databaser
• Du har gode analytiske evner og en struktureret tilgang til opgaverne
• Du er udadvendt, selvstændig og serviceminded
• Du kan lide at komme ud blandt brugere og kunder, og er i stand til at facilitere workshops, der sikrer gode løsningsforslag i komplekse problemstillinger
• Samtidig kan du lide at fordybe dig, når systemet og blanketter skal udvikles
• Erfaring med at opbygge og vedligeholde webindhold i et CMS
• Du er god til at formidle og kommunikere – både i tale og på skrift
Vi vægter, at du har et personligt drive og energi, og at du bliver ved med at lede efter løsninger, selv om du støder på forhindringer. Du skal være nytænkende og have lyst til at gå efter de allerbedste løsninger. Du skal kunne skabe rammerne for det gode samarbejde, arbejde inddragende og løsningsorienteret, når forskellige interesser er på spil. Du skal kunne udfordre uden at støde folk fra dig, og du skal brænde for at skabe tydelig og nærværende kommunikation.
Dem skal du arbejde sammen med
Du kommer til at arbejde tæt sammen med andre profiler inden for digitalisering, dataanalyse og projektledelse. Vi er en afdeling med højt til loftet og godt humør samtidig med, at vi er meget ambitiøse i at løse vores opgave i tæt samarbejde med driftsenhederne. Vi værdsætter vores forskellighed og vi har et skarpt fokus på at skabe rammerne for, at den enkelte kan udvikles og trives i vores opgaveløsning.
Vi tilbyder ansættelse i en særdeles spændende organisation, der arbejder målrettet for at skabe sikkerhed og tryghed i Danmark. En organisation med stor offentlig og politisk opmærksomhed. Og en organisation præget af et højt engagement, et ukueligt gåpåmod og et stærkt sammenhold.
Løn- og ansættelsesvilkår
Aflønning vil ske efter uddannelsesniveau og kvalifikationer, samt i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.
Dit arbejdssted bliver Midt- og Vestjyllands Politi i Holstebro.
Din arbejdstid vil være gennemsnitligt 37 timer pr. uge inkl. frokost. Arbejdstiden vil primært være inden for normal kontortid.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt til Hemmelig, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.
Stillingen kan besættes så snart processen for sikkerhedsgodkendelsen er gennemført, men med tiltrædelse snarest muligt.
Samtaler forventes afholdt den 19. juni og den 26. juni 2023.
Kontakt og ansøgning
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til digitaliseringschef Mette Veng på tlf. 20495541 eller digitaliseringskonsulent Kristina Kallestrup Rasmussen på tlf. 21430260
Stillingen skal søges via stillingsopslaget på www.politi.dk.
Når du ansøger om en stilling ved politiet opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere stillinger ved politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt stilling.
Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så titlen på den stilling du søger fremgår. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter bedes uploadet i pdf-format. Du skal ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået eller fået afslag på en ansøgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil.
Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk oprindelse opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist: 11. juni 2023
Midt- og Vestjyllands Politi er landets geografisk største politikreds og har ca. 1.250 ansatte fordelt på hovedstationen i Holstebro samt på lokalstationer i Herning, Ringkøbing, Silkeborg, Skive, Thisted og Viborg.
Vi har som den eneste politikreds i Danmark 4 søjler, nemlig politisøjlen, anklagemyndigheden, staben samt PAC (Politiets Administrative Center).