Interesserer du dig for arbejdet med digitale løsninger og ved du, hvordan man aktivt sikrer høj kvalitet i eksisterende og kommende digitale arbejdsgange? Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega i Sekretariatet for forvaltningen Jobcenter og Borgerservice.
Dit arbejdsområde
Dit primære fokus skal være på at koordinere, facilitere og understøtte forvaltningen Jobcenter og Borgerservice, i anvendelse af faglige IT-systemer og digitale løsninger på beskæftigelses – og borgerserviceområdet.
Det kræver, at du er god til at oversætte digitaliserings/IT sprog til dine kolleger på alle niveauer, og at du samtidig kan fungere som bindeled mellem den centrale IT afdeling og vores forvaltning.
Dit arbejdsområde er derfor bl.a. at indgå i et konstruktivt samarbejde mellem alle de relevante samarbejdspartnere, som f.eks. faglige fora, leverandører, ledergruppen og superbrugerne. Du vil i den forbindelse, skulle bidrage til kompetenceopbygning og vidensdeling på tværs af organisationen.
Din faglige erfaring og indsigt, vil blive bragt i spil, for at skabe og sikre sammenhæng mellem forvaltningens digitaliseringsbehov, og den aktuelle og fremtidige IT-arkitektur. Du kommer desuden til at arbejde med informationssikkerhed og processer – lige fra indkøb til anvendelse i hverdagens opgaveløsning.
Sekretariatet har en varieret opgaveportefølje, men udarbejder bl.a. notater, politiske dagsordener, eksekverer politiske beslutninger og koordinerer indsatser på tværs af forvaltningen. Vi understøtter direktøren i det daglige arbejde og administrerer opgaver i forbindelse med betjening af Arbejdsmarkedsudvalget.
Ud over de sekretariatsmæssige driftsopgaver rettet mod afdelingerne Borgerservice og Jobcenter, er vi også en udviklingsorienteret afdeling, som driver drifts- og udviklingsprojekter af forskellig karakter inden for borgerservice- og arbejdsmarkedsområdet. Sekretariatet består pt. af en afdelingschef og 10 medarbejdere. Du vil få en nær kollega, der ligesom dig, arbejder primært med IT og digitalisering.
Foruden fokus på eget opgavefelt, vil du indgå i afdelingen på lige fod med os andre, hvor vi tilbyder en afvekslende hverdag, og hvor du derfor også vil skulle bidrage til den fælles opgaveløsning.
Vi forestiller os, at du
- kan skabe overblik, og formår at skabe struktur og udvikling i forvaltningens IT-systemer
- har erfaring med at arbejde systematisk, metodisk og serviceminded inden for fagområdet
- måske har kendskab til fagsystemer på beskæftigelses- og borgerserviceområdet
- har stærke kommunikative kompetencer, kan supportere superbrugerne i deres aktiviteter og kan samarbejde med driftsområderne om fagsystemerne
- er god til udvikling, koordinering og implementering af IT systemer og er en god sparringspartner
- kan håndtere databehandleraftaler, revisionserklæringer og GDPR opgaver
- mestrer selvledelse og kan arbejde selvstændigt med eget opgavefelt
- har gode relationelle kompetencer
Det er en fordel, at du har kendskab til, hvordan en politisk styret organisation fungerer – herunder også økonomi og ressourceforhold. Har du siddet i en tilsvarende stilling, så er det en klar fordel. Hvis du har erfaring med arbejdet med digitalisering i en lignende stilling, vægter vi det højt.
Som arbejdsplads tilbyder vi dig blandt andet- En stilling hvor du får stor mulighed og ansvar for at drive og udvikle eget fagområde
- Fleksibilitet i dagligdagen og i tilrettelæggelsen af eget arbejde
- En uformel omgangstone, hvor alle bidrager til en god stemning og et konstruktivt arbejdsfællesskab
- Gode udviklingsmuligheder i jobbet
I det daglige vil dine kollegaer i sekretariatet, også fungere som dine primære sparringspartnere. Du vil samtidig få samarbejdspartnere på tværs af flere af kommunens øvrige forvaltninger.
Løn og ansættelsesvilkårVi ønsker at, vores nye kollega tiltræder hos os senest 01. april 2023. Stillingen er på 37 timer ugentligt.
Arbejdsstedet er Aabenraa Rådhus, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa
Ansættelsen sker i Sekretariatet for Borgerservice og Jobcenter
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.
AnsøgningenSend din ansøgning, CV og relevante bilag som Word eller PDF via linket. Ansøgningsfristen er 19. februar 2023
Vi forventer at holde samtaler 21. februar 2023
Yderligere oplysningerHar du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Borgerservice og JB sekretariat Bente Blenstrup, på tlf. 27 90 65 11 eller mail
bbl@aabenraa.dk.
I
Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til
dig - og dem der eventuelt flytter med. Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på
https://www.ofir.dk/ (Den originale annonce kan ses på:
https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=207ac475)