Gem annonce

CFO til Borch Textile Group A/S

ConfidenceSearch

Slagelse, Vestsjælland

Indrykket
18-09-2019
Kontakt
ConfidenceSearch
Vejlbyvej 29
7000
Fredericia
Praktisk information
Oprettet
18-09-2019
Udløber
13-11-2019
Kviknummer
330091813
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Finans, forsikring og økonomi, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Økonomichef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Virksomheden

Borch Textile Group A/S producerer og sælger let arbejdsbeklædning og tekstiler til industrielle vaskerier. Slutbrugerne er primært personale inden for sundhedssektoren, industrien samt hotel- og restaurationsbranchen.

Borch Textile Group A/S beskæftiger direkte ca. 50 medarbejdere fordelt på vores selskaber i Danmark, Sverige, Norge, Polen samt salgskontoret i Tyskland. Borch Textile Group A/S er blandt nordens førende inden for vores niche, og arbejder kontinuerligt på at udbygge vores position til glæde for vores kunder.

Udviklingen de sidste år har været meget positiv med bl.a. opkøb af flere virksomheder, produkt

og organisationsudvikling og udbygget samarbejde med leverandører – alt sammen med fokus på vores kunder

Læs mere på www.borchtextile.dk

Stillingen:
Stillingen som CFO referer til virksomhedens CEO, og man er en naturlig del af ledergruppen, som består af virksomhedens CEO og COO. Herudover er man en naturlig del af koncernledergruppen, hvor cheferne for datterselskaberne også deltager
Endelig deltager CFO i bestyrelsesmøderne.
Man får det samlede ansvar for økonomi og IT i koncernen.

Kandidaten:
Ansvar/opgaver:
Stillingens hovedfokus ligger bredt på de finans- og regnskabsrelaterede områder, hvor der både er faste driftsopgaver samt identificering af nye optimeringsmuligheder på processer og forretningsgange.

Derudover vil CFOén få ansvaret for:

  • Ledelse af 3 medarbejdere
  • Udarbejdelse af konsoliderede måneds- og årsregnskaber for koncernen.
  • Styring af økonomi for udenlandske datterselskaber, sikre overholdelse af gældende regnskabs- og skattelovgivning, moms mv.
  • Analyser og rapportering både ift. ledelsen, de enkelte forretningsenheder og datterselskaber.
  • Løbende samarbejde med revision; herunder klargøring af materialer.
  • Ansvar for skat, moms, evt. transfer pricing mv.
  • Lønadministration og -kørsel.
  • Administration af diverse abonnementer, forsikringer, pensioner, leasingaftaler mfl.
  • Administration af forbrug (El, vand, varme)
  • Likviditets- og valutastyring
  • Deltagelse i årlig budgetproces; herunder opstilling af budgetgrundlag og gennemførelse af budgetkonsolidering.
  • Generel udvikling og effektivisering af processer og rutiner særligt i forbindelse med regnskabsdokumentation og rapportering.
  • Udvikling af optimerende og forretningsunderstøttende processer og nøgletal i tæt samarbejde med CEO og de afdelingsansvarlige.
  • IT – herunder ERP og øvrige understøttende IT-værktøjer

Succeskriterier
Der lægges bl.a. vægt på, at CFOén:

  • Sikrer høj driftssikkerhed, kvalitet og effektivitet i de mange løbende opgaver og funktioner i virksomheden
  • Arbejder målstyret med medarbejdernes udvikling både fagligt og personligt.
  • Lykkes med løbende at optimere processer, systemer – herunder også for de udenlandske datterselskaber.
  • Løbende øger afdelingens evne til at handle proaktivt, forretningsunderstøttende og være på forkant samt yde tæt og kvalificeret service og sparring på tværs i organisationen

Faglige og personlige kompetencer
Den ideelle kandidat har flere års erfaring fra en lignende stilling i en produktionsvirksomhed med udenlandske datterselskaber. Der lægges bl.a. vægt på, at du:

  • Er særdeles velfunderet inden for de gængse regnskabs- og finansmæssige fagområder og har hands-on erfaring med bl.a. standardkost regnskaber.
  • Du har en relevant uddannelse som HD(R), cand. merc. aud eller tilsvarende. Du er internationalt orienteret og behersker minimum engelsk på forhandlingsniveau.
  • Er opdateret på gældende relevant lovgivning minimum i Danmark og gerne også blandt datterselskaberne i Norge, Sverige, Polen og Tyskland
  • Har erfaring med at have en bred kontaktflade både internt til bl.a. afdelingsansvarlige og ledelse og eksternt til bl.a. revision og bank.
  • Er en supporterende og motiverende leder og praktiserer tværorganisatorisk samarbejde og kommunikation.
  • Har en analytisk, struktureret og detaljeorienteret arbejdsstil.
  • Kan selvstændigt fremlægge økonomi på bestyrelsesmøderne
  • Kan have overblik over mange opgaver og deadlines og samtidig sikre maksimal fremdrift dit og afdelingens arbejde.
  • Har en udpræget hands-on tilgang til dit arbejde med stort fokus på eksekvering og afslutning.
  • Kan holde fokus og være nøgtern i hektiske og til tider kaotiske situationer og at du er åben og nysgerrig overfor forandringer og nye måder at gøre tingene på.
  • Har stærke IT-kompetencer; herunder ERP, Excel og konsolideringsværktøjer/BI

Arbejdssted og rejseaktivitet:
Arbejdsstedet er Slagelse, og der forventes maz 45-60 min. transporttiid til virksomheden - god afhænger det af kandidatens erfaring med at køre/pendle. Der vil kunne forekomme lidt rejseaktivitet til virksomhedens selskaber i ind- og udland-

Sprog
Dansk og engelsk på forhandlingsniveau

Gage og benefits
Til den rette kandidat tilbydes en attraktiv lønpakke, indeholdende en god fast gage, pension, sundhedsforsikring, bærbar PC, internetopkobling, mobil. Evt. mulighed for at forhandle firmabil.

Tiltrædelse:
Snarest muligt, men vi venter gerne på den rette person. Der vil løbende blive holdt samtaler.

Ansøgning:
Vedr. beskyttelse af persondata (GDPR)
Af hensyn til beskyttelse af persondata bedes du sikre, at de dokumenter, du fremsender ifm. din ansøgning, ikke indeholder følsomme persondata som f.eks. dit CPR-nummer eller oplysninger om helbredsforhold, etnisk baggrund, politisk eller religiøs overbevisning, seksuelle forhold mv.

For at beskytte dine persondata modtager vi ikke CV, ansøgning mv. via mail.
Klik på "søg stillingen" nedenfor på linket

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
ConfidenceSearch
Vejlbyvej 29
7000
Fredericia
Praktisk information
Oprettet
18-09-2019
Udløber
13-11-2019
Kviknummer
330091813
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Finans, forsikring og økonomi, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Økonomichef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Ledelse), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce