Er du cand.merc.aud.? Ved du godt, at du kan bruge dine kompetencer i nogle helt andre sammenhænge end dem, du er vant til? I Rigsrevisionen kan du være med til at revidere nogle af de største statslige virksomheder i Danmark og en række spændende statslige selskaber. Vi kan samtidig tilbyde en arbejdsplads med gode efteruddannelsesmuligheder, og hvor der er mulighed for at skabe balance mellem karriere og fritid. Lyder det som noget for dig? Så læs mere her om vores ledige stillinger.
Hvem er vi?
En af hjørnestenene i Rigsrevisionens arbejde er årsrevision, som består af finansiel revision, juridisk-kritisk revision og forvaltningsrevision. I praksis betyder det, at vi reviderer virksomhedernes regnskaber og forretningsgange. Som en del af revisionen efterprøver vi desuden, om bogføringen stemmer med bevillinger, love mv. Derudover undersøger vi, om virksomhederne har systemer og processer, der understøtter en sparsommelig, produktiv og effektiv forvaltning, fx i forhold til indkøb og aktivitets- og resursestyring.
Du vil blive en del af et hus, hvor der er fokus på faglighed og et godt arbejdsmiljø. I kontorerne er vi organiseret i teams af 2-6 medarbejdere. Vi har et tæt samarbejde og daglig sparring, så vi er afhængige af, at alle byder ind med deres erfaringer og viden. Derfor prioriterer vi et fællesskab, hvor alle tager medansvar og sikrer et fælles resultat i en høj kvalitet.
Hvem er du?
Vi søger dig, som er uddannet cand.merc.aud. Da vo har flere ledige stillinger, er du velkommen til at søge, uanset om du har erfaring eller er nyuddannet. Har du erfaring, er det en fordel (men ikke et krav), hvis du har arbejdet i en privat revisionsvirksomhed eller i centraladministrationen. Måske har du kendskab til statens regler og it-systemer inden for regnskab eller budget, fx fra en controllerfunktion.
Vi lægger vægt på, at du:
- har mod på at lære at udføre revision efter standarderne for offentlig revision
- har et højt fagligt niveau og gode analytiske evner
- har gode metodiske kompetencer
- formidler komplicerede problemstillinger i et klart sprog både mundtligt og skriftligt
- bidrager til et godt samarbejdsklima i relation til interne og eksterne samarbejdspartnere
- er fleksibel og har gode evner til at prioritere og bevare overblikket
- er selvstændig, engageret og har et godt humør.
Om kontorerne 1. kontor I 1. kontor er vi 19 medarbejdere med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde. Vi reviderer Beskæftigelsesministeriet, Udlændinge- og Integrationsministeriet og Kulturministeriet. Vi reviderer også DR og en række andre selvstændige offentlige virksomheder. Vi lægger vægt på at give dig mulighed for at arbejde med forskellige typer opgaver og få erfaring med forskellige dele af den statslige sektor.
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte kontorchef
Carina Høgsted på tlf. 33 92 86 97.
2. kontor I 2. kontor er vi 22 medarbejdere med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde. Vi reviderer Forsvarsministeriet og Sundhedsministeriet, herunder selskaber uden for statsregnskabet, fx sundhed.dk og MedCom. Derudover foretager vi lønrevision på alle ministerområder.
I 2. kontor er vi inddelt i 3 teams – et forsvarsteam, et sundhedsteam og en lønenhed. Vi er et ambitiøst kontor, der trods teaminddelingen også arbejder på tværs af teams og revisionsdiscipliner, så kompetencerne styrkes, og der sikres en god holdånd i kontoret. I 2. kontor hersker der generelt en stemning af gensidig respekt og venlighed pakket ind i dyb professionalisme.
For at søge stillingen i 2. kontor er det en forudsætning, at du kan sikkerhedsgodkendes.
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte kontorchef
Heidi Lund på tlf. 33 92 83 92 eller souschef
Janni Bigum på tlf. 33 92 84 68.
10. kontor I 10. kontor er vi 21 medarbejdere med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, der er organiseret i 3 teams. Vi reviderer Erhvervsministeriet og Skatteministeriet, herunder håndteringen af de samlede skatter og afgifter, som staten opkræver fra borgere og virksomheder. Revisionen er kendetegnet ved høj væsentlighed og risiko samt et højt kritikniveau, hvor flere af revisionerne bliver rapporteret i beretninger til Statsrevisorerne. Det er derfor vigtigt, at du er god til at formidle komplekse problemstillinger på en forståelig måde.
I 10. kontor har du mulighed for at arbejde med forskelligartede opgaver, der spænder fra finansiel revision, revision af interne kontroller til dataanalyse af store datasæt. Vi løser vores opgaver i fællesskab og er afhængige af et godt samarbejde for at lykkes med vores opgaver. Derfor vægter vi det sociale fællesskab højt og kan godt lide at lave aktiviteter sammen uden for arbejdet. For os er det vigtigt, at du er god til at samarbejde, bidrager til fællesskabet og viser et højt engagement. Til gengæld får du et uformelt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, spændende faglige udfordringer og kolleger, som man kan have det sjovt med undervejs.
13. kontor I 13. kontor er vi 22 medarbejdere med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde. Vi reviderer Kirkeministeriet, Uddannelses- og Forskningsministeriet, Børne- og Undervisningsministeriet og Udenrigsministeriet. I kontoret reviderer vi også selvstændige offentlige virksomheder (SOV’er), fx folkekirkens fællesfond og Danmarks Grundforskningsfond.
I 13. kontor har du mulighed for at arbejde med både forvaltningsrevision, juridisk-kritisk revision og finansiel revision. Vi vægter højt, at du får mulighed for at bidrage til flere typer af opgaver, og at du får dine kompetencer i spil og udvikler nye kompetencer. Kontoret er organiseret i 4 teams, og det er vigtigt for os, at du er god til at samarbejde, koordinere og dele din viden og erfaring med dine kolleger. Vi sætter pris på et højt engagement, et stort drive og en stor selvstændighed. Til gengæld kan vi love et godt arbejdsmiljø med medansvar og gode grin undervejs i processerne.
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte kontorchef
Henrik Lange på tlf. 33 92 85 99 eller souschef
Ulla Elkjær på tlf. 33 92 83 55
Rigsrevisionen Gennemsnitligt har vi en 37-timers arbejdsuge (inkl. frokost), men der vil være perioder med ekstra travlhed. Vi har flekstid, så du har gode muligheder for at skabe balance mellem karriere og fritid.
Vi prioriterer kompetenceudvikling højt og tilbyder gode efteruddannelsesmuligheder. Du kommer bl.a. til at indgå i vores kompetenceudviklingsforløb, som strækker sig over de første 3 år af din ansættelse. Det giver dig et solidt kendskab til Rigsrevisionen og udbygger løbende dine kompetencer.
Dine løn- og ansættelsesvilkår er efter overenskomst og kvalifikationer. Ved ansættelse skal du fremvise en straffeattest.
Du kan læse mere om Rigsrevisionen på
www.rigsrevisionen.dk.
Ansøgning Send din ansøgning, så vi har den
senest tirsdag den 7. februar 2023. Hvis du ikke modtager en bekræftelse på din ansøgning, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 33 92 85 25.
Rigsrevisionen opfordrer alle uanset alder, køn, religion og etnisk baggrund til at søge.