Da en af vores erfarne sagsbehandlere har valgt at forfølge sin drøm, søger vi en bygge- og landzonesagsbehandler. Organisatorisk ansættes du i BYG, som er en sektion i afdelingen By og Miljø. I BYG administrerer vi bl.a. byggelov, bygningsreglement, planlov og lokalplaner, og vi står også for kommunens GIS løsninger og webkort. En vigtig del af vores arbejdsområde er også at behandle ansøgninger efter planlovens landzonebestemmelser. Vi er 14 ansatte, fordelt på administrative, GIS medarbejdere og byggesagsbehandlere, og vi glæder os til du bliver nr. 15.
Om dig
Vi ser meget gerne, at du har erfaring med at arbejde
- i en kommune eller anden politisk styret organisation
- med planlovens landzonebestemmelser
- som byggesagsbehandler og/eller administration af planloven,
Herudover forventer vi, at du
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. arkitekt, ingeniør, bygningskonstruktør mv.
- Har flair for sagsbehandling og forståelse af din myndighedsrolle, herunder kendskab og gerne erfaring med forvaltningsloven
- Arbejder hjemmevant i forskellige digitale systemer og værktøjer og er god til at formulere dig
- Deltager aktivt i faglige drøftelser og derudover formår at indgå konstruktivt i dialoger med borgere, rådgivere, bygherrer m.fl.
Om stillingenDine opgaver vil først og fremmest være
- Behandling af sager om landzonetilladelse. Her vil du indgå i vores landzonegruppe sammen med to kolleger
- Behandling af byggelovs- og plansager samt dispensationsansøgninger
- Behandling af klage- og lovliggørelsessager
- Opfølgning på sagsniveau, f.eks. indberetning til BBR, upload til vores Weblager løsning, beregning af gebyrer, ibrugtagningstilladelser samt gennemførelse af stikprøvesager
- Deltage i vagtordning, herunder servicere borgere og professionelle
- Udarbejdelse af dagsordenspunkter til de politiske udvalg
- Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter og arbejdsgrupper
Hvorfor skal du søge hos os- I BYG har vi en uhøjtidelig tone og et godt samarbejde, hvor der er plads til alle
- Vi har fokus på det gode arbejdsmiljø, og vi er en familievenlig arbejdsplads med fleksordning og mulighed for at aftale hjemmearbejde
- Vi har gode fysiske rammer i et åbent kontorlandskab på et moderne rådhus
- Hos os får du gode muligheder for personlig og faglig udvikling
- Og endelig har vi masser at lave med både udfordrende, spændende og varierede opgaver.
Løn- og ansættelsesforholdAnsættelse sker efter gældende overenskomst, og lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer.
Ansøgningsfrist2. oktober 2023
AnsættelsessamtalerUge 40.
Tiltrædelse1. december 2023.
Har du spørgsmål?Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mette Preisler på telefon 72 32 21 10 eller bygge- og landzonesagsbehandler Sascha Frederiksen på telefon 72 32 21 19.
Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 54.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid.