Vær med til noget stort. Vi søger en medarbejder til styring af økonomi og budgetopfølgning på de store anlægsprojekter, der skal bane vej for infrastrukturens grønne omstilling.
Har du erfaring med budgetopfølgning, økonomistyring og rapportering, og har du lyst til at arbejde med nogle af Danmarks største infrastrukturprojekter i samarbejde med ligesindede gode kollegaer, så kan det være, at du er vores nye kollega.
I Banedanmark kommer du som økonomipartner til at arbejde med de helt store infrastrukturprojekter som f.eks. elektrificeringen af jernbanen til klimavenlige el-tog.
Banen er en af de mest bæredygtige måder at transportere sig på, og i disse og kommende år er der historisk mange projekter på banen.Lige nu sætter vi strøm til banen, så der kan køre endnu flere klimavenlige tog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en transportkorridor til Europa.
Om jobbet
Som økonomipartner i Projektøkonomi får du en varieret arbejdsdag med et stort ansvar og en bred samarbejdsflade. Projektøkonomi har i samarbejde med vores Anlægsdivision ansvaret for økonomistyringen af Banedanmarks store anlægsprojekter, f.eks. elektrificeringen af den danske jernbane, Ringsted-Femern Banen og andre større nye anlægsprojekter. Hertil kommer en lang række større og mindre fornyelsesprojekter, som er sat i verden for at forbedre jernbanen inden for bl.a. spor, broer, strøm, IT, systemer og miljø.
Samlet set administrerer vi en økonomiportefølje af flerårige infrastrukturprojekter på 4-5 mia. kr. i årlig omsætning fordelt på ca. 375 projekter.
Dine primære opgaver bliver:
- At være den økonomifaglige centrale sparringspartner for projektledere og anlægschefer.
- Månedlige økonomiopfølgningsmøder.
- Udarbejdelse af månedsrapport og afvigelsesforklaringer for dine projekter til direktionen.
- Budget- og prognoselægning på flerårige infrastrukturprojekter herunder afløb over måneder og år, grundbudgetter, prognoser, opfølgning og afvigelsesforklaringer.
- At indgå i et team med 12 andre økonomipartnere, der i fællesskab er dedikeret til den samme overordnede portefølje af ca. 375 projekter og 3 store programmer, som I fordeler mellem jer og sammen deler ansvaret for.
- Samarbejde med økonomisupportere (regnskab).
- Kvalitetssikring af økonomi i rapportering og notatskrivning til fx Departementet ift. aktstykker, orienteringsskrivelser mv.
- Deltagelse i udviklingsprojekter.
Du bliver en del af en moderne arbejdsplads med gode rammer for at få et arbejdsliv i balance.
Vi har flexordning og du har mulighed for at arbejde hjemmefra i op til 2 dage om ugen, hvor opgaverne tillader det.
Du kommer til at arbejde på vores nye og lyse hovedkontor centralt i København ved Dybbølsbro station og Fisketorvet.
Dit nye team Projektøkonomi er en central stabsfunktion i Økonomi og består af 13 økonomipartnere og en sektionschef. Tre er placeret på vores lokation i Fredericia, mens sektionschefen og de øvrige ti økonomipartnere er placeret i København. Vi arbejder målrettet mod at skabe solid og værdiskabende professionel økonomistyring i vores projekter.
Vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø med vægt på trivsel, samarbejde og udvikling, hvor du vil få mulighed for at have stor indflydelse på din egen hverdag, og på hvordan dine arbejdsopgaver løses.
Din profil Vi forestiller os, at du:
- har en økonomisk uddannelse som cand.merc., cand.oecon., HD eller lignende. Du kan både have erfaring eller være nyuddannet, da vi har en stor portefølje at opgaver. Så har du lyst og talent, så finder vi de rette opgaver til dig.
- er talstærk og har lyst til at transformere og formidle store mængder data, så det giver værdi og overblik for interessenterne.
- har erfaring eller lyst til at arbejde med budgetopfølgning og økonomistyring og har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt.
- har erfaring med Excel BI og SAP (en fordel, men ikke et krav).
Du trives herudover med en blanding af selvstændige og fælles opgaver og finder stor motivation i at bidrage aktivt til, at Banedanmarks infrastrukturprojekter færdiggøres til tiden og indenfor budget.
Løn Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.
Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Jakob Kamp. Send os din ansøgning og CV senest tirsdag d. 7. februar. Vi afholder samtaler løbende og forventer en ansættelsesstart 1. april eller før om muligt.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Vi glæder os til at høre fra dig.