Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Business controller til Gældsstyrelsens økonomikontor i Middelfart

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26

Middelfart, Fyn

Indrykket
19-09-2023
Kontakt
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26
Teglgårdsparken 26
5500
Middelfart
Tlf
72371134
Praktisk information
Oprettet
19-09-2023
Udløber
08-10-2023
Kviknummer
331578386
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og økonomi
Stillingsbetegnelse
Business Controller
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Motiveres du af, at opgaverne er mangeartede, komplekse og foranderlige, og er du en team-player? Så er du måske vores nye kollega i Gældsstyrelsens økonomikontor.

Vi søger en Business controller, der har lyst til at arbejde hands-on med økonomistyring. Du bliver en del af et stærkt økonomi-team, som arbejder tæt sammen om, at levere en robust økonomistyring, så ledelsens beslutningsprocesser er baseret på solide økonomiske data og analyser.

Gældsstyrelsen er en del af Skatteforvaltningen og har ansvaret for at inddrive gæld til det offentlige. Det er en opgave, der har stor samfundsmæssig betydning. Vi søger en ny kollega, som skal bidrage til at løse opgaver indenfor økonomi- og driftsstyring. Opgaverne løser vi i fællesskab, hvorfor det er vigtigt, at du har gode samarbejdsevner.

Du sikrer leverancer af høj kvalitet
Du får en central rolle i at bidrage til kontorets kerneopgaver. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. dække følgende:

  • Budgetstyring og udarbejdelse af bevillingssager til Skatteministeriets departement
  • Udarbejdelse af styrelsens årsbudget og månedlig budgetopfølgning på lokalt niveau
  • Løbende omkostningsstyring, herunder lokal lønstyring
  • Analyser af økonomien med henblik på at sikre en transparent og effektiv ressourceanvendelse
  • Bidrage til kvartalsregnskab, årsregnskab og årsrapportering til Skatteministeriets departement.
  • Bidrage til finansloven og oplæg til direktionsmøder.
Du får en bred kontakt- og samarbejdsflade med Gældsstyrelsens ledelse samt specialiserede faglige eksperter inden for både Gældsstyrelsen, andre styrelser i Skatteforvaltningen samt Departementet.

Du har flair for tal, formidling og processer
Du har en relevant uddannelse, som fx cand.merc, cand.merc.aud, finansøkonom eller du har oparbejdet relevante faglige kompetencer gennem tidligere ansættelser. Vi leder efter en kollega, der har passion for tal, og interesse for at arbejde i en politisk organisation. Erfaring er vigtig, men vi tror også på, at viljen til at lære og udvikle sig er afgørende. Det er væsentligt for os, at du:

  • Trives i en organisation, hvor forandringer er konstante
  • Er fleksibel i forhold til korte deadlines og skiftende agendaer og er åben over for at lære nyt.
  • Har den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet.
  • Har gode samarbejdsevner, med en konstruktiv tone og tilgang.
  • Er faglig ambitiøs.
  • Formulerer dig på dansk i et enkelt og præcist sprog.
Vi lægger stor vægt på, at du matcher DNA’et i Gældsstyrelsen. Det betyder, at du skal være foregangsperson for en kultur, der er båret af ordentlighed og ansvarlighed. Vi arbejder i teams, og du skal have lyst til at arbejde i et miljø, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden – både i egne teams og på tværs af organisationen.

Kontor for Økonomi og regnskab– din nye arbejdsplads
Du bliver en del af kontoret for Økonomi, som er en del af Stabsenheden i Gældsstyrelsen. Vi har til huse i Middelfart, hvor Gældsstyrelsen har sit administrative hovedsæde. Stabsenheden varetager en bred portefølje af opgaver udover økonomi, herunder blandt andet HR, jura og regnskab. Du vil referere til kontorchefen for Økonomi. Økonomiteamet består af 6 medarbejdere.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Passer profilen på dig, så send os din motiverede ansøgning med CV og eksamensbevis inkl. karakteroversigt via nedenstående link ”Søg stillingen”. Ansøgningsfristen er 8. oktober 2023.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Strunge på telefon 72 37 11 34.

Vi forventer at afholde 1. samtaler torsdag og fredag i uge 41 og 2. samtaler i uge 43. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet ved en evt. 2. samtale.

Tiltrædelse vil være pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsen sker på baggrund af relevant uddannelsesmæssig baggrund og er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest samt foretaget tjek for så vidt angår restancer til det offentlige.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads vil være Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26
Teglgårdsparken 26
5500
Middelfart
Tlf
72371134
Praktisk information
Oprettet
19-09-2023
Udløber
08-10-2023
Kviknummer
331578386
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og økonomi
Stillingsbetegnelse
Business Controller
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed