Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Business Analysts til udvikling af fremtidens toldvæsen

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
21-08-2019
Kontakt
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72389319
Praktisk information
Oprettet
21-08-2019
Udløber
08-09-2019
Kviknummer
330076406
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Som en del af kontoret for Procesudvikling & Product Management EUTK, skal du designe nye processer til fremtidens digitale og datadrevne toldvæsen med afsæt i effektive forretningsprocesser. Processer, der betjener det danske erhvervsliv og udenrigshandlen og skaber sikkerhed for borgere og virksomheder i Danmark. Vi har adskillige projekter med varierende kompleksitet, så vi har brug for erfarne analytikere såvel som mindre erfarne analytikere, der gerne vil starte deres karriere et sted med mange muligheder.

Tag del i udviklingen af fremtidens digitale, kundeorienterede og datadrevne toldvæsen

På toldområdet er der igangsat en optimering inden for rammerne af det nye EU-toldkodeks. Det medfører udskiftning af hovedparten af den samlede IT-portefølje på toldområdet i Danmark, og et behov for at etablere nye, digitale, datadrevne forretningsprocesser for fremtidens toldvæsen. Dette vil have stor betydning for de danske im- og eksportvirksomheder og for kollegaerne i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med. Arbejdet foregår i både en dansk og europæisk kontekst.

Bliv en del af Kontoret for Procesudvikling & Product Management EUTK

Du vil blive en del af kontoret, som er forankret i Implementeringscenter for Told i Udviklings og Forenklingsstyrelsen. Du skal indgå i udviklingsteams, hvor du repræsenterer proces- og forretningsperspektivet. Du skal blandt andet arbejde med at:

  • gennemføre interessentanalyser og brugerrejser
  • facilitere samarbejde med eksterne interessenter
  • designe nye optimerede processer og forretningsgange
  • planlægge og gennemføre kortlægnings- og analyseaktiviteter
  • udlede forretningskrav til fremtidens toldsystemer
  • §nedbryde organisationens strategiske og operationelle mål til digitale løsninger.


Kontoret er præget af en uformel tone, højt humør og en høj faglighed, og du får rig mulighed for at tage

ansvar og påvirke, hvordan fremtidens toldprocesser designes.

Om dig

Du har interesse for at arbejde i en digital kontekst og med at omsætte strategiske og operationelle mål til konkrete løsninger og processer. Du er passioneret omkring det at forstå forretningen og forstår at sætte den i fokus i udviklingsprocessen. Du har en relevant akademisk uddannelse eller solid praktisk erfaring.

Da udviklingen sker agilt på tværs af IT, data og processer er det vigtigt, at du er god til at samarbejde på tværs, er innovativ og trives i et dynamisk miljø, hvor der er plads til at prøve nye ting af.

Som person er du udviklingsorienteret, har et stort drive og finder det naturligt at arbejde i en omskiftelig hverdag og tage ansvar for opgaveløsningen. Du synes at krydsfeltet mellem processer, jura, it og forretning er spændende. Du er endvidere god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.

Erfaring med dokumentation, visualisering og simulering af processer vil være en klar fordel, ligesom kendskab til agile udviklingsmetoder (SAFe) vil være et plus, men ikke et krav.

Uanset baggrund brænder du for at fastholde og dokumentere forretningsperspektivet i komplekse projekter.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ”Søg jobbet” senest den 8. september 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Jonas Christensen på tlf. 72 38 93 19, chefkonsulent Henrik Pedersen på tlf. 72 37 46 46 eller specialkonsulent Jonas Ryssel Skovfoged 72 37 62 60


Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Lignende job

Stillingen er formidlet gennem The Hub

Stillingen er formidlet gennem The Hub
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Frederiksberg
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Tlf
72389319
Praktisk information
Oprettet
21-08-2019
Udløber
08-09-2019
Kviknummer
330076406
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed