Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Børne- og Undervisningsministeriet søger akademiker til implementering af fællesstatsligt HR-system

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København, Storkøbenhavn

Indrykket
01-08-2020
Kontakt
Undervisningsministeriet Fr.Holm 21
Frederiksholms Kanal 21
1220
København K
Tlf
40499802
Praktisk information
Oprettet
01-08-2020
Udløber
12-08-2020
Kviknummer
330292927
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration
Stillingsbetegnelse
Specialkonsulent, offentlig administration
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du en stærk HR-faglighed og vil du drive implementeringen af et helt nyt fællesstatsligt HR-system? Trives du i en dynamisk hverdag med både omfangsrige projekter og små dag-til-dag løsninger? Så er du måske vores nye kollega.

Om HRO
Du bliver tilknyttet kontoret HR og Organisationsudvikling (HRO) i departementet, hvor ministeriets koncernfælles HR-funktion er forankret. I kontoret varetager vi opgaver inden for HR-udvikling, organisationsudvikling, personaleadministration og personalejuridisk rådgivning. Kontoret er en del af ministeriets Økonomi- og Koncernafdeling, og vi er cirka 25 medarbejdere og en kontorchef.

Om arbejdsopgaverne
Din primære rolle, når du starter, er som projektleder på implementeringen af Statens HR. Statens HR er et nyt fællesstatsligt HR-system, som skal gå i luften fra december 2020. Implementeringen er allerede godt i gang, så når du starter, overtager du stafetten fra den nuværende projektleder, som går på barsel. HR-systemet har indvirkning på både administrative processer i HRO, men også ude hos ledere og medarbejdere. Implementeringen af systemet har derfor stor betydning for HR-administrationen og ledelsesinformation fremadrettet.

Du bliver forankret i HRO’s udviklingsteam, hvor du også bidrager til tværgående udviklingsopgaver. I øjeblikket arbejder vi bl.a. med:

  • Onboarding af ledere og medarbejdere
  • MUS-koncept og kompetencestrategi
  • APV og ledelsesevalueringer.
  • Ledernetværk på tværs af ministeriet
Afhængig af dine kompetencer, vil der også være mulighed for opgaver i andre teams i kontoret.

Om dig
Du har en akademisk uddannelse som f.eks. cand.merc.HRM, cand.soc.HRM eller lign. Du har erfaring med projektledelse og det er også en fordel, hvis du har erfaring med udvikling af HR-initiativer.

Vi forventer, at du:

  • Er god til at koordinere og følge op på indsatser
  • Er engageret, initiativrig og kan drive forandringer.
  • Er god til at skabe relationer på tværs af organisationen og til forskellige faggrupper.
  • Er en dygtig formidler, der kan formulere dig tydeligt og præcist
  • Er stærk i samarbejde og kan fungere som sparringspartner for ledere på alle niveauer.
  • Har analytiske, processuelle og strategiske kompetencer
  • Har politisk tæft og forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation, herunder at udarbejde notater og beslutningsoplæg
I projektlederrollen er det en fordel, hvis du har kendskab til personaleadministration og administrative processer i centraladministrationen, men det er ikke et krav.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent efter overenskomst for akademikere i staten.

Der kan være mulighed for at forhandle tillæg afhængigt af dine kvalifikationer. Forventet tiltrædelse 1. oktober 2020.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Eline Ribergaard Blak på telefon 2374 2254 eller per mail Eline.Ribergaard.Blak@uvm.dk. Eller nuværende projektleder Heidi Bak på telefon 2049 0034. Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.

Lyder det som noget for dig?
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest onsdag den 12. august 2020. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 34 og 2. samtale i uge 35. Hvis du går videre til 2. samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personlighedstest, der vil indgå som en del af den samlede vurdering.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.



Ansøg nu
Job i virksomheden

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21
Virksomhedsinformation
Undervisningsministeriet Fr.Holm 21
Frederiksholms Kanal 21
1220
København K
Tlf
40499802
Praktisk information
Oprettet
01-08-2020
Udløber
12-08-2020
Kviknummer
330292927
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration
Stillingsbetegnelse
Specialkonsulent, offentlig administration
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed