Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bliv en del af HR-teamet i Slotsholmens hotteste departement

Klima- og energiministeriets departement

København, Storkøbenhavn

Indrykket
11-07-2019
Kontakt
Klima- og energiministeriets departement
Stormgade 2
1470
København K
Tlf
30571433
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
12-08-2019
Kviknummer
330058641
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vi er nok den arbejdsplads i Danmark, hvor klimaet står allerhøjest på dagsordenen! Og nu har vi en åben jobmulighed for en HR-generalist, der brænder for at skabe et godt klima - både globalt og i din arbejdsdag. Så kan du tænke strategisk på kryds og tværs af organisationen, og stortrives du med organisationsudvikling, så er det måske dig, vi søger.

Om jobbet Vi søger en HR-generalist, som vil gøre en forskel og være en del af en arbejdsplads fuld af ildsjæle. Hos os får du et alsidigt og spændende job med fart over feltet. I Klima-, Energi- og Forsyningsministeriets departement er HR en proaktiv og central funktion med snitflader til samtlige kontorer i departementet og til ministeriets institutioner.

En væsentlig opgave bliver at understøtte vores chefer ved at byde aktivt ind og sparre omkring udvikling af organisation, ledelse og medarbejdere. Du skal agere som forandringsagenten, der støtter og rådgiver om implementering af organisatoriske tiltag og projekter og hjælper med at skabe og fastholde et motiverende arbejdsmiljø. Det er en opsøgende og proaktiv rolle, som kræver, at du har nogle års erfaring med i rygsækken.

Du bliver en del af kontoret for HR og Jura, hvor du sammen med dine HR-kolleger, Direktions- og Udviklingssekretariatet og direktionen skal sørge for, at driftshjulene kører og løbende optimeres. Samtidig udvikler vi initiativer, som gør departementet og koncernen til en endnu bedre arbejdsplads med gode ledere, effektive processer og et stærkt strategisk fokus.

Om dig Du har stor politisk forståelse og forståelse for processer, som du ikke tøver med at tage ansvar for og sætte dig i spidsen for. Vi forventer, at du har interesse for at udvikle departementet og koncernen. Du er god til at udfordre ledere, skabe relationer, udvise empati og integritet og synliggøre værdien af HR-indsatser. Du er nysgerrig indenfor HR som fagfelt og holder dig opdateret på ny forskning, tendenser og teknologi. Du er en ildsjæl, der kan bevare overblikket og trække igennem - også i pressede situationer. Du er en teamspiller med en positiv og proaktiv tilgang, og du er aldrig i tvivl om, at vi arbejder sammen som et hold, også når de daglige driftsopgaver skal løses.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har en relevant samfundsfaglig eller HR-faglig uddannelse
  • Har flere års erhvervserfaring gerne fra centraladministrationen eller andre stillinger, hvor processtyring på tværs er centralt
  • Arbejder og lærer hurtigt og effektivt og kan levere resultater af høj kvalitet til tiden
  • Er opsøgende og proaktiv, tager stort ansvar og sætter dig i spidsen for dine projekter og processer
  • Har en grundlæggende nysgerrighed, så du opsnapper tendenser – internt og eksternt
  • Har solide samarbejds- og kommunikationsevner, så du har fokus på at lykkes sammen med andre engagerede kolleger
Kendskab til energi-, forsynings- og klimaområdet er ikke et krav, men du skal have lyst til at sætte dig ind i området og få en forståelse for organisationen. Derudover skal du være klar over, at der i perioder kan være en stor arbejdsbyrde.

Vi tilbyder:
  • Muligheden for at sætte dagsordenen på en af kernesektorerne i det danske samfund
  • Et særdeles spændende arbejde i et politisk orienteret miljø med en bred interessekreds
  • Et ministerområde præget af nytænkning, dygtighed og strategiske muligheder
  • Et stærkt fokus på at flytte tingene på et højt fagligt og professionelt niveau
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • Dygtige og ligefremme kolleger med drive og engagement
  • God mulighed for at præge egne opgaver
I Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet har vi fokus på internationale og nationale karriereveje, og derfor kan en ansættelse hos os på sigt føre til andre stillinger i og udenfor koncernen. Klima, energi og forsyning er områder med stor international bevågenhed. En stilling i Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet kan derfor være et første skridt i en international karriere som udsendt attaché for ministeriet ved danske ambassader eller som ansat ved andre internationale organisationer og agenturer.

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid. Løn og ansættelsesforhold sker som udgangspunkt på fuldmægtigvilkår i henhold til AC-overenskomsten, men kan evt. besættes på konsulentvilkår, såfremt det vurderes relevant.

Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef for HR og Jura, Maria Dall Winther, ? 41 72 90 84, ✉ madwi@kefm.dk.

Ansøgning Send din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andre bilag (pdf-format), så vi har det senest 12. august 2019. Ansøgninger skal indsendes via linket på ministeriets jobportal. Stillingen er til besættelse 1. oktober.

Vi indkalder til samtaler i uge 33/34. Inden samtalen skal du være indstillet på at gennemføre et personprofil- og testforløb.

Ministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Om ministeriet Ministeriet har en hovedopgave i at implementere de politisk fastsatte målsætninger på klima-, energi- og forsyningsområdet. I Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet forsyner vi det danske samfund med energi, værdi og viden. Vi arbejder nationalt og internationalt for effektive og stabile løsninger inden for klima-, energi- og forsyningsområdet. Vores arbejdsfelt spænder bredt og dækker bl.a. energi og råstoffer, vand og affald, tele- og bredbåndsforbindelser, digitale kortlægninger af Danmark, viden om meteorologi og klimaforhold samt geologiske undersøgelser af den danske og grønlandske undergrund. Læs mere om ministeriet på kefm.dk.

Om departementet I departementet er vi 150 engagerede og dygtige medarbejdere. Vores kerneopgaver er at betjene ministeren og at levere den strategiske ramme for ministeriets arbejde og sikre koordinering og styring af det samlede ministerområde. Vi arbejder sammen med et bredt felt af samarbejdspartnere inden for klima-, energi- og forsyningsområdet - både i og uden for ministeriet. To dage er sjældent ens, og vi møder hele tiden nye udfordringer. Vi stiller store krav til faglighed og ansvarlighed, men vores omgangsform er præget af en positiv og uformel tone. Vi har mange personaletilbud, der medvirker til at styrke det gode sociale arbejdsmiljø – både i og udenfor arbejdstiden.

HR og Jura

HR og Jura har to mindre enheder; HR og Det Juridiske Sekretariat. I HR arbejder vi bredt med opgaver indenfor organisations-, ledelses- og medarbejderudvikling. Med vores arbejde understøtter vi, at ledelse og medarbejdere har de bedst mulige rammer for at levere på ministeriets kerneopgaver og varetager opgaver omkring personalejura, rekruttering, løn, ledelsesbetjening m.m. Vi arbejder målrettet på at omsætte ledelsens visioner og departementets organisatoriske behov til strategisk forankrede HR-tiltag og koncepter. Det Juridiske Sekretariat er det centrale omdrejningspunkt for departementets juridiske sager. Sekretariatet har det overordnede og koordinerende ansvar for ministeriets lovprogram og større komplekse sager som bl.a. EU-retssager og statsstøttesager.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Klima- og energiministeriets departement
Stormgade 2
1470
København K
Tlf
30571433
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
12-08-2019
Kviknummer
330058641
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed