Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Barselsvikariat til økonomi og styring i Direktionssekretariatet i Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
19-05-2020
Kontakt
Sundhedsdatastyrelsen
Ørestads Boulevard 5
2300
København S
Tlf
20144038
Praktisk information
Oprettet
19-05-2020
Udløber
01-06-2020
Kviknummer
330271673
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Brænder du for kompleks og spændende økonomistyring, så søger Sundhedsdatastyrelsens økonomiteam, med henblik på tiltrædelse snarest muligt, en engageret og dygtig talknuser til at arbejde med økonomi og styring i tæt samarbejde med styrelsens faglige afdelinger.

Om stillingen
Du bliver en del af en forholdsvis ny styrelse, der arbejder for bedre sundhed gennem brug af data og stærk digital sammenhæng i sundhedsvæsenet. Som medarbejder i Sundhedsdatastyrelsen er du således med til at skabe fundamentet for et stærkt, dansk sundhedsvæsen.

Stillingen er placeret i Direktionssekretariatet, der består af ca. 20 medarbejdere. Direktionssekretariatet varetager en række tværgående opgaver i Sundhedsdatastyrelsen, herunder økonomi, kommunikation, jura, informationssikkerhed, compliance, organisationsudvikling, styring og strategiudvikling samt direktions-betjening.

Dine arbejdsopgaver
I Direktionssekretariatet kommer du til være en del af økonomiteamet bestående af en teamleder og to økonomer. Teamet ledes af teamlederen, som er faglig og daglig leder af teamet.
Teamet skal i fællesskab sikre god økonomistyring i Sundhedsdatastyrelsen. Vi er i økonomiteamet således med til at gøre hverdagen nemmere for vores faglige afdelinger, da vi assisterer disse i forhold til økonomien.

Du vil blive centralt placeret i styrelsen og have tæt kontakt med direktionen, styrelsens faglige afdelinger samt Sundheds- og Ældreministeriets departement, ligesom du også vil få opgaver og projekter af tværgående karakter. Du kan derfor se frem til en varieret og spændende arbejdsdag, som kombinerer løbende driftsopgaver, økonomiudviklingsopgaver, rapportering og controlling. Du vil også blive inddraget i opgaver, som er projekt- og procesorienterede. Flere af opgaverne bærer præg af, at styrelsen er en IT- og datastyrelse. Der er således mulighed for at berøre flere opgaveområder, ligesom der er mulighed for at sætte sit eget præg og være med til at opbygge en god økonomistyring på tværs af styrelsen.

Styrelsen er fortsat i en opbygningsfase med mange spændende udviklingsprojekter på økonomiområdet, herunder mere sammenhængene økonomistyring, udvikling og implementering af gode og robuste budgetværktøjer, økonomistyringsprocesser, transparens i prissætning i forhold til styrelsens kunder, store programmer på sundhedsområdet og IT-projekter.

Det er vigtigt, at du har evner og lyst til at kunne fungere som økonomisk sparringspartner for de faglige afdelinger og direktionen. Du skal derfor levere kompetent og retvisende økonomistyring i tæt dialog med styrelsens medarbejdere og chefer, der brænder for deres faglige opgaver.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

  • udarbejdelse af budgetter og gennemførelse af budgetopfølgning for faglige enheder og afdelinger
  • budgetopgaver, hvor du indsamler, kvalitetssikrer og konsoliderer data og udarbejder ledelsesrapportering
  • deltage som økonomikonsulent i større IT-projekter sammen med de faglige enheder
  • fortsat udvikling af processer med fokus på forenkling og standardisering
  • udarbejdelse af økonomiske analyser og kalkuler
  • udarbejdelse og udvikling af ledelsesinformation
  • regnskabsopfølgning og –aflæggelse for programmer og projekter.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikation
Du har en relevant økonomisk/administrativ kandidatuddannelse (f.eks. cand.polit., cand. oecon., cand.merc, cand.scient.pol. el.lign.) og er en skarp akademiker. Vi ser gerne at du har erfaring, men nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning til stillingen med de rette kvalifikationer

Den rette kandidat besidder derudover følgende kvalifikationer:

  • er talknuser med stærke analytiske evner og har passion for at arbejde med tal
  • økonomisk og strategisk flair og leverer til tiden
  • gode formuleringsevner i skrift og tale og kan anskueliggøre komplekse problemstillinger
  • gode samarbejdsevner og lyst til at bidrage til det sociale fællesskab og motiveres af at arbejde i teams
  • sans for detaljer og evne til at skabe overblik, samt lægger vægt på høj kvalitet
  • erfaring med statslig økonomistyring og økonomisystemer.
Vi lægger desuden vægt på, at du har et godt humør og kan lide at samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere med forskellige baggrunde og fagområder.

Vi tilbyder
Sundhedsdatastyrelsen er en styrelse under Sundheds- og Ældreministeriets koncern med ca. 250 medarbejdere. Vi har et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer. Vi har høje ambitioner for brugen af data og digitale løsninger i sundhedsvæsenet, og vi arbejder løbende på at skabe gode og brugbare resultater, der også er holdbare på længere sigt. Vi har stort fokus på ledelse og udvikling af alle ansatte, så vores kompetencer kan komme i spil til gavn for det danske sundhedsvæsen. Du kommer således til, at arbejde i en kompleks og spændende styrelse inden for data og IT, der vokser og er under udvikling.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Vi ønsker, at du kan tiltræde pr. 1. august 2020 til og med 31. juli 2021.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til teamleder Jacob Døjholt på tlf. 3268 9230 eller afdelingschef Steen Heilmann på tlf. 3268 9137.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23 og 24.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Sundhedsdatastyrelsen
Ørestads Boulevard 5
2300
København S
Tlf
20144038
Praktisk information
Oprettet
19-05-2020
Udløber
01-06-2020
Kviknummer
330271673
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed