Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analysestærk og alsidig økonomikonsulent til den centrale økonomifunktion i Syddjurs Kommune

Direktion STAB

Syddjurs, Østjylland

Indrykket
22-05-2020
Kontakt
Direktion STAB
Lundbergsvej 2
8400
Ebeltoft
Praktisk information
Oprettet
22-05-2020
Udløber
01-06-2020
Kviknummer
330273587
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og økonomi
Stillingsbetegnelse
Controller, økonomi
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Syddjurs Kommune søger en analysestærk og alsidig økonomikonsulent, som kan rådgive kommunens øverste ledelse indenfor Plan, Udvikling og Kultur og være ansvarlig for udvalgte beregnings- og analyseopgaver indenfor Sundhed og Omsorg.

Trives du med en bred kontaktflade i hverdagen og med at løse opgaver selvstændigt som integreret del af vores team i Budget og Analyse? Du får energi af at understøtte vores øverste ledelse med at holde kommunens økonomiske kurs og hjælpe decentrale ledere med at tage gode datainformerede beslutninger i dagligdagen? Så er det dig, vi er på udkig efter.

Om stillingen

Som økonomikonsulent for Plan, Udvikling og Kultur arbejder du tæt sammen med chefen og øvrige relevante ledere og medarbejdere på området. Du rådgiver i dagligdagen fagchefen og fagområdet i forhold til den overordnede styring. Det gælder både fagligt og økonomisk. Med denne opgave indgår du i årshjulet for Budget og Analyse mht. budgetlægning, budgetopfølgning og regnskab.

Udvalget for plan, udvikling og kultur varetager opgaver i forhold til planlægning og udvikling, biblioteker, Kulturskolen samt på kultur, fritids- og folkeoplysningsområdet. Syddjurs Kommune er en vækstkommune der investerer markant i kommunens grønne profil. Det er en kerneopgave for Plan, Udvikling og Kultur at understøtte Syddjurs Kommune i denne udvikling.

Som ansvarlig for udvalgte beregnings- og analyseopgaver indenfor Sundhed og Omsorg samarbejder du med fagområdet og en kollega i teamet. I fungerer som team i understøttelse af Sundhed og Omsorgsområdet. I denne funktion udfører du beregninger og håndterer data til brug for styring på alle niveauer på området. Du indgår også i automatiseringsprocesser i samarbejde med kommunens data og BI-specialister omkring "nem adgang" til styringsdata.

Sundhed og Omsorg varetager hjælp til et stigende antal ældre borgere i form af træning, sygepleje, hjemmehjælp og plejeboliger.

Det tredje og mindre ben i stillingen er tværgående opgaver i teamet, i form af tovholder på budgetbemærkninger med takstoversigt samt strategiske mål. Hertil kommer, at der vil forekomme diverse tværgående adhoc-opgaver.

Da fokus for kommunens økonomistyring ændrer sig over tid - i takt med kommunens styringsmæssige udfordringer - vil omlægninger af opgaverne i teamet ligeledes kunne forekomme over tid. Her vil erfaringer, kompetencer og interesse spille ind.
 
Om dig:

Vi søger en medarbejder med en kandidatgrad eller lignende f. eks. en bachelor eller diplomuddannelse. Men mest af alt en person med de rette erfaringer og kompetencer.
Du brænder for økonomi og styring i store organisationer, får energi af at spille ledere gode ved at udarbejde målrettede beslutningsgrundlag til alle niveauer i organisationen.

Du ser det som en fordel, at dagligdagen varierer mellem samarbejde med ledere om økonomisk politisk rådgivning, men også byder på driftsopgaver, analyser og datahåndtering til brug for beslutningsgrundlag.  

Ideelt har du nogle års erfaring med økonomisk og faglig controlling, hvor du har bearbejdet store datamængder og nu gerne vil arbejde i et politisk miljø med fleksible arbejdstider og arbejdssteder. Vi hører også gerne fra den dygtige nyuddannede.

Vi vil gerne finde dig der:

  • Kan formidle komplekse økonomifaglige problemstillinger let tilgængeligt i beslutningsoplæg.
  • Har analytiske evner og dataforståelse til brug for udvikling af styringsdata.
  • Har gode samarbejdsevner og kan begå dig i en stor organisation.
  • Trives med selvstændige opgaver, tager ansvar og bidrager med løsninger.
  • Er en god kollega der giver energi til fællesskabet.
Hvis du ikke syntes du opfylder alle krav, men vurderer stillingen ser spændende ud og er noget for dig, opfordrer vi dig alligevel til at søge.

Om os:

Stillingen er forankret i Budget og Analyse-teamet, som består af 11 medarbejdere, der understøtter såvel den øverste administrative og politiske ledelse i forhold til den overordnede og tværgående styring, samt fagområdernes overordnede strategiske styring og løbende opfølgning. Teamet arbejder tæt sammen med kommunens fagområder om økonomistyring og datainformeret ledelse. Vi udvikler fagområderens styringscockpit i samarbejde med dataeksperter.

Budget og Analyse er forankret i kommunens fælles stab, hvor vi er 75 kollegaer der arbejder tæt sammen. Ud over "styring" forankret i Budget og Analyse arbejder Staben med de klassiske stabsfunktioner, som IT og Digitalisering, HR og løn, kommunikation og udvikling, regnskab, udbud og indkøb samt ledelsesbetjening og dagsordensproduktion.

Vi tilbyder et udfordrende, varieret og selvstændigt job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er karakteriseret ved et uformelt arbejdsklima i Budget og Analyse og Staben, som basis for at løse opgaver i en dynamisk og stor organisation, hvor vi har brede berøringsflader på tværs af ledelseslag og fagområder.

Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for ny løn.
Stillingen har udgangspunkt i administrationen i Ebeltoft, men vi arbejder også fleksibelt hjemmefra eller i kommunens administration i Hornslet. Du har også mulighed for at tilrettelægge fleksibel arbejdstid.

Flere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet eller har spørgsmål til job- og personprofilen, kan du kontakte afdelingsleder for Budget og Analyse, Thor Stig Davidsen, på 51 57 53 91.

Om processen

Ansøgningsfristen er den 1. juni 2020 kl. 12.00.
 
Første runde samtaler forventes afholdt tirsdag den 9. juni 2020 på rådhuset i Ebeltoft.

 Anden runde samtaler forventes afholdt tirsdag den 16. juni 2019 på baggrund af en stillet opgave.

"Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.".

Du kan søge jobbet ved at klikke på "Send ansøgning". Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision "Vi gør det – sammen" og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=dbc90a4f)

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Direktion STAB
Lundbergsvej 2
8400
Ebeltoft
Praktisk information
Oprettet
22-05-2020
Udløber
01-06-2020
Kviknummer
330273587
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og økonomi
Stillingsbetegnelse
Controller, økonomi
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Human Resources)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed