Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs kontorchef til PMO Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger (ICE)

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116

Lyngby-Taarbæk, Storkøbenhavn

Indrykket
27-09-2023
Kontakt
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116
Nybrovej 116
2800
Kongens Lyngby
Tlf
72388726
Praktisk information
Oprettet
27-09-2023
Udløber
11-10-2023
Kviknummer
331578796
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Kontorchef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du stå i spidsen for at varetage den overordnede og koordinerede styring og drift for Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger (ICE)? Og har du lyst til at være en del af et stor it-program med politisk, mediemæssigt og ledelsesmæssigt fokus? Så er det måske dig vi leder efter som ny kontorchef for PMO ICE i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

Du vil som kontorchef stå i spidsen for programstyring og ledelsesbetjening for programmet ICE samt aktiviteter knyttet til det samlede ejendomsområde med fokus på tværgående og koordinerede styring samt tekniske afhængigheder. Du vil være ansvarlig for bestillinger/forespørgsler og høringer mv. fra fagområder, styrelser, departement, det politiske niveau og øvrige eksterne samarbejdspartnere samt ansvaret for programmets revisionsarbejde.

Kontorets hovedopgaver er:

  • Ledelsesbetjening af ICE-programmets og øvrige tværgående styringsfora.
  • Direktions- og departementsbetjening knyttet til det samlede ejendomsområde.
  • Ansvarlig for udarbejdelse af styringsdokumenter jf. standard fra Statens it-projektmodel (fx Programgrundlag, risikobeskrivelser, gevinstrealiseringsbeskrivelser).
  • Ansvaret for risikostyring for programrisicis.
  • Ansvaret for programmets fremdriftsstyring.
  • Koordination af ICE-programmets kommunikationsarbejde.
  • Udarbejdelse af materiale og koordinering vedr. risikovurdering af projekter i Statens It-råd, It-tilsynet, Rigsrevisionen.
  • Tovholder for borgerhenvendelser, aktindsigter mv. i tilknytning til ICE-programmet.
  • Styring og opfølgning på programmets releases og detailplanlægning.
Kontoret består af 12 interne medarbejdere heraf to studentermedhjælpere fordelt på fire teams, hhv. Sekretariatsteamet, Fremdriftsteamet, Release Management og Risk Management. Kontoret er forankret i fagområdet Vurdering, underdirektørområdet Proces- og Programstyring.

Som kontorchef kommer du til at arbejde tæt sammen fagområdets øvrige underdirektørområder og kontorer (som en del af et ledelsesteam) på tværs af styrelsen og ud mod øvrige styrelser i skatteforvaltningen.

Vores forventninger til dig
Du har en relevant videregående uddannelse og solid ledelsesmæssig erfaring – gerne indenfor offentlig IT - samt kendskab til forvaltningsmæssige og administrative discipliner, der følger med rollen. Du motiveres af at skabe struktur og fremdrift i en travl hverdag og brænder for ledelse og tværgående samarbejde.

Du sætter en ære i at samarbejde på tværs og sikre den nødvendige koordinering og videndeling i organisationen, og du skaber relationer og driver succeser i samarbejde med andre. Det er en fordel hvis du har dokumenteret erfaring med statens projektmodeller og ledelse heraf. Det er en væsentlig fordel, hvis du allerede har erfaring fra en politisk styret organisation.

Din baggrund for at indgå i en lignende central funktion skal sammen med din faglige indsigt og erfaring med personaleledelse bidrage til, at du og dine medarbejdere altid er klar til at løfte opgaven.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation via linket ”Søg stillingen” senest den 11. oktober 2023. Samtaler afholdes løbende. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Birgitte Hjerrild på telefon 72 37 33 75.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Nybrovej 116, 2800 Lyngby.

Du skal være opmærksom på, at der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du vil skulle opgive mindst to referencer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116
Nybrovej 116
2800
Kongens Lyngby
Tlf
72388726
Praktisk information
Oprettet
27-09-2023
Udløber
11-10-2023
Kviknummer
331578796
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR, projektledelse og ledelse
Stillingsbetegnelse
Kontorchef
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Offentlig administration), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed