Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk medlemssekretær til Borgerrepræsentationens Sekretariat på Københavns Rådhus

Koncern Service og IT

København, Storkøbenhavn

Indrykket
12-01-2019
Kontakt
Koncern Service og IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
29412401
Praktisk information
Oprettet
12-01-2019
Udløber
13-01-2019
Kviknummer
329925317
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Vil du arbejde med politikerbetjening på Københavns Rådhus?

Har du lyst til et alsidigt og spændende job, hvor du betjener politikerne i Københavns Borgerrepræsentation, så har vi nu en ledig stilling som akademisk medlemssekretær i Borgerrepræsentationens Sekretariat.

Om Borgerrepræsentationens Sekretariat
Borgerrepræsentationens Sekretariat leverer en lang række ydelser til medlemmerne af Borgerrepræsentationen, lige fra opgaver af administrativ og teknisk karakter til hjælp med kommunalpolitiske spørgsmål og formidlingsopgaver.

Sekretariatet på Rådhuset har 34 ansatte, hvoraf du skal indgå i gruppen af medlemssekretærer, som tæller otte medarbejdere samt en studentermedhjælper. Vi sætter en ære i at levere politikerbetjening på et højt niveau, og vi udvikler løbende på opgavehåndteringen. Vi har en uformel og venlig omgangstone, hvor vi værdsætter det gode humør og samarbejde.

Jobbet som medlemssekretær
Som medlemssekretær vil du opleve en alsidig hverdag, der er præget af de aktuelle politiske dagsordener. Du bliver den primære indgang til forvaltningen for en gruppe af borgerrepræsentanterne, og du vil derfor skulle arbejde med en bred palet af opgaver, der relaterer sig til hvervet som medlem af Borgerrepræsentationen.

Dine opgaver kan bl.a. bestå af presseovervågning, research, praktiske og skriftlige opgaver ved afvikling af møder samt at hjælpe med debatindlæg, taler, pressemeddelelser, medlemsforslag, forespørgsler, politikerspørgsmål mv. Opgaverne skal ofte løses under tidspres, hvilket du skal være indstillet på. Desuden kan arbejdstiderne variere, da behovet for politikerbetjening kan ligge uden for normal arbejdstid.

Vi lægger vægt på, at du har

  • en relevant akademisk uddannelse
  • et par års erfaring fra en politisk styret organisation
  • god politisk forståelse
  • kendskab til rammerne for embedsmænds rådgivning af politikere
  • interesse for kommunalpolitiske problemstillinger i København
  • gode skriftlige kommunikationsevner
  • naturlig gennemslagskraft
  • evne til at arbejde selvstændigt
Vi tilbyder
Stillingen som medlemssekretær er en unik mulighed, som giver dig en stor indsigt i landets største kommune og en mulighed for at arbejde i krydsfeltet mellem offentlig forvaltning og politik. Du vil indgå i et dynamisk sekretariat med søde kolleger og gode muligheder for faglig udvikling.

Du vil blive ansat som fuldmægtig, og løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter nærmere forhandling med din faglige organisation bl.a. på baggrund af erfaring og kvalifikationer.

Vi forventer en vis fleksibilitet, når der er politisk efterspørgsel efter vores ydelser, men tilbyder også gode muligheder for fleksibel arbejdstilrettelæggelse. Du vil blive tilbudt en arbejdstelefon, bærbar PC samt iPad.

Tiltrædelse snarest muligt.


Yderligere information
Ønsker du yderligere information om stillingen, er du mere end velkommen til at kontakte sekretariatschef Flemming Dubgaard Hansen på 2711 9535 eller medlemssekretær Esben Richardt Olsen på 2429 8435.

Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 13. januar 2019
Vi holder samtaler i uge 3 og 4.


Ansøg nu
Lignende job
Virksomhedsinformation
Koncern Service og IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
29412401
Praktisk information
Oprettet
12-01-2019
Udløber
13-01-2019
Kviknummer
329925317
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed