Stillingen er sjældent udbudt, og rummer mange muligheder for udvikling, drift og samarbejde i et unikt, ambitiøst og energifyldt administrativt team og lederfællesskaber med positive, stærke og professionelle rødder.
Hos os tror vi på, at træerne kan vokse ind i himlen – hvad tror du på?
En arbejdsplads der summer af liv
Som administrativ leder sidder du for bordenden af et humørfyldt og fagligt dygtigt team af syv administrative medarbejdere og pt. en kontorelev. Vi løser opgaver på tværs af Område Skovvejens fem folkeskoler i henholdsvis Jyderup, Mørkøv, Nr. Jernløse, Knabstrup og Undløse, samt for Dagtilbud Skovvejens syv børnehuse og dagplejen.
Vi holder til på skolerne og arbejder indenfor økonomi, løn/HR, elev – og personaleadministration, markedsføring, intern og ekstern kommunikation, IT og projektstyring, samt en stor del spontane opgaver der har væsentlig betydning for, at vores skoler og børnehuse kan praktisere den allerbedste hverdag.
Du får en arbejdsplads, der summer af liv. Børnemylder, unge mennesker og forældre. Lærere og pædagoger med smil og fart over feltet – pædagogiske ledere, skoleledere og dagtilbudsleder, samt en administration lige midt i hjertet af virkeligheden. Vi er en arbejdsplads i bevægelse, ligesom dig, der bevæger dig rundt mellem skolerne og dine medarbejdere, og du har kontorplads på alle skolerne i et arbejdsfællesskab med de øvrige ledere.
Du vil referere til en af vores tre skoleledere, men i hverdagen oplever du lige så meget samarbejde med det øvrige lederfællesskab i Område Skovvejen, og du vil hurtigt erfare at være en ligeværdig del af lederfællesskabet – både på praktisk og strategisk niveau.
Vi samler på unikke personligheder der tør og vil, bygget op omkring en vision om, at vi sammen kan skabe ’verdens bedste arbejdsplads’.
Hvilket administrativt team skal du arbejde med?
Vi er syv medarbejdere der stortrives i samarbejdet – i teamet, og som oplever arbejdsglæde, udvikling og høj social kapital. Vi har arbejdet sammen i mange år, og er et godt ydende team, der i høj grad er styret af lyst samt evnen til at udfordre opgaveløsningen. Vi har en dyb viden indenfor de felter vi arbejder i, og ynder at kalde os for specialister, fremfor generalister – vi er nemlig selv med til at forme vores faglige profil indenfor de opgaver der skal løses, og det skærper både trivsel og fagligt output.
For at holde os skarpe på kerneopgaven, drøfter vi på vores årlige (og helt vildt fantastiske) internat, om vi hver især er, hvor vi skal være. – Har vi tilegnet os nye kompetencer, viden og uddannelse? For os er det at løfte kvaliteten. Denne fabelagtige model kan vi arbejde med, fordi vi er gode i forandringernes vinde, og fordi vi er et team, der er vilde med udvikling, samarbejde, kompetenceboost og tilfredsstillelsen i, at kunne understøtte vores store berøringsflade bedst muligt.
Vi holder administrationsmøder hver 14. dag på skift på skolerne, og oplever det givende for arbejdskulturen at have fingrene i mulden – både lokalt og på tværs, og det styrker tilhørsforholdet til vores fælles arbejdsplads.
Kemi, samhørighed og en lyst til at bruge tid sammen er vigtigt for os – og vi forestiller os, at de samme værdier er gældende for dig.
Din hverdag byder på stor forskellighed – fra økonomi til kommunikation og personaleledelse
Der venter en alsidig, spændende og fagligt udfordrende hverdag i et levende folkeskolemiljø, hvor ikke to dage er ens.
En stor del af din hverdag er bygget op omkring skolernes økonomi – budgetopfølgning, driftsbudgetter, estimat, regnskabsafslutning m.m. Du har det overordnede økonomiske ansvar i tæt samspil med de øvrige ledere på skolerne, og er skarp i den faglige, nødvendige og ærlige opgaveløsning. Du er i hverdagen en vigtig sparringspartner for skolelederne og hele understøttelsen omkring den økonomiske sparring – også hvis der er røde tal på bundlinjen (dagtilbuddets økonomi ligger hos en af dine administrative medarbejdere).
Du er godt kørende i Excel, TRIO og KMD, og er ferm i mødestrukturen i din outlook-kalender. Disse er naturlige redskaber for dig, når du skal understøtte de pædagogiske ledere og skoleledere i et solidt planlægningsgrundlag – bl.a. når det gælder løbende drift og ansættelse/fratrædelse af medarbejdere.
Hertil følger øvrige ledelsesopgaver der hører sig til på en skole – bl.a. personaleadministration, ledelsestilsyn på forbrug, aktindsigt, fremskrivning af TRIO til nyt skoleår, grundskoleindberetning, fremskrivning af udgifter og budgetopfølgning, journalisering m.m.
Personaleledelse er helt naturligt for dig, og her har du fokus på at udvikle og motivere hver enkelt medarbejders potentiale, samt teamets fælles forståelse og evne til at yde sit allerbedste. Du er en leder med stor personlighed, der involverer og inddrager dit team, og hvor der er god balance mellem glæde, læring, motivation og præstation.
Administrationen er fordelt over flere skoler indenfor en radius af 5-15 minutter, og arbejder indimellem hjemmefra – du skal derfor også kunne lede på distancen.
I det hele taget er du en moderne, positiv og dygtig leder, der ser værdien i at arbejde med relationer og tværgående samarbejdsdynamikker, og du formår at skabe et trygt og meningsgivende arbejdsfællesskab, hvor det at give og modtage faglig sparring både opad og nedad i organisationen, opleves naturligt.
Med din solide dygtighed indenfor økonomi og kendskab til offentlig forvaltning, tilbyder vi dig også:
- En spændende og udfordrende administrativ lederstilling i en politisk styret organisation
- Et stort ledelsesrum, hvor du sætter dit præg på udviklingen af det administrative team og er en vigtig sparringspartner på flere niveauer
- At blive en del af noget større – bred og dyb samarbejdsflade både lokalt og på tværs af kommunen
- Drivkraft, tempo og horisont – glæde, samvær og bevægelse
- Unikke fællesskaber og netværk; et kommunalt administrativt ledernetværk indenfor skole/dagtilbudsområdet, fælles ledernetværk i Område Skovvejen, det kommunale og tværgående fællesfaglige spor Kommunikation og selvfølgelig – dit administrative team med syv medarbejdere
Bliv en del af noget større – vi glæder os til at høre fra dig
Kom på besøg og oplev en del af det miljø, der kan blive din fremtid. Kontakt skoleleder på Jyderup Skole, Rikke Søndergaard, på tlf. 72 36 57 12 eller skoleleder på Kildebjergskolen (Mørkøv), Mette Arnth Vadsager, på tlf. 72 36 32 38 og aftal nærmere.
Hvis du er nysgerrig på mere, kan du læse mere på hjemmesiderne:
Link til fortælling om det administrative team
Jyderup Skole
Kildebjergskolen
Nr. Jernløse, Knabstrup og Undløse Skole
Dagtilbud Skovvejen
Ansøgningsfrist
19. februar 2023.
Samtaler
22. februar 2023.
Opstart
1. april 2023.
Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.
Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere.
Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid.
Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.