Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Account Manager - Junckers A/S

ConfidenceSearch

Odense, Fyn

Indrykket
10-09-2019
Kontakt
ConfidenceSearch
Langade 12
6800
Varde
Praktisk information
Oprettet
10-09-2019
Udløber
03-10-2019
Kviknummer
330070165
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Salg og marketing
Stillingsbetegnelse
Salgskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Land-, skov- og havebrug), Ikke angivet (Energi), Ikke angivet (Konsulent og rådgivning)
Sprog
Dansk Læse/ tale

For Junckers søger vi en resultatorienteret Account Manager til lak/olie-afdelingen. Fokus er bearbejdning og servicering af kunder i både forhandler- og proff-segmentet. Distrikt Sydjylland og Fyn.
Virksomheden
Junckers Industrier A/S er Europas største producent af massive trægulve og en af Danmarks største træindustrivirksomheder med mere end 320 medarbejdere på verdensplan. Virksomhedens primære mål er at fremstille produkter af højeste kvalitet på baggrund af en løbende dialog med arkitekter, bygherrer, entreprenører og udførende. Det er det tætte samarbejde med branchefolk, der gør det muligt for Junckers at bevare sin position som Europas førende leverandør af massive trægulve. Junckers Industrier er aktiv inden for tre hovedområder: Massive trægulve til projektbyggerier og private boliger, specialgulve til sportshaller og et omfattende program af træplejemidler både til professionelt brug og DIY. Junckers er en 100 % danskejet virksomhed med en ejerkreds bestående af virksomhedens ledelse. Hovedsædet ligger i Køge og der er egen salgsrepræsentation i 9 lande samt repræsentation via agenter og forhandlere i mere end 40 lande i Asien, Mellemøsten og Europa.

Reference, relationer og distrikt
Stillingen refererer til salgschefen for området.
Distriktet er Sydjylland (fra Skanderborg) og Fyn.
I det daglige samarbejdes tæt med sammen med de andre Account Managers, salgschefen, retail manager samt med en række kolleger inden for gulvsalg og i backoffice-funktioner.

Stillingen
Afdeling for træplejeprodukter henvender sig til to segmenter: Gulvslibere, gulvlæggere og grossister i proff-segmentet (under ét kaldet ”proff-kunder”) og byggemarkeder, tømmerhandlere og farvehandlere (kaldet ”detail-kunder”). Produktsortimentet indeholder specialudviklede produktserier både til gør-det-selv kunder og til professionel anvendelse.

Som Account Manager har du ansvaret for en proaktiv opsøgning og bearbejdning af nye kunder i distriktet samt for det tætte, løbende samarbejde med den eksisterende kundekreds.

De centrale ansvars- og arbejdsområder er:

  • Opsøgende salgsindsatser rettet mod nye kundeemner i proff-segmentet.
  • Tæt kontakt til og servicering af de etablerede kunder i distriktet – herunder samarbejde om kampagner, aktiviteter, varepræsentation, POS, demoer, produkttræning osv.
  • Proaktivt indsalg og tæt opfølgning på kampagner, nyhedslanceringer og andre salgsunderstøttende tiltag.
  • Ansvar for en optimal eksponering af Junckers produkter hos forhandlere.
  • Rådgivning og vejledning om produkter, anvendelse, fordele mv.
  • Afholdelse af produktdemonstrationer og lokale messeaktiviteter samt deltagelse på fællesmesser.
  • Deltagelse i møder og forhandlinger med kæder og nøglekunder.


Succeskriterier
Du vil bl.a. blive målt på de konkrete salgsresultater i distriktet, din evne til løbende at udvide og udvikle kundekredsen samt på dine evner til at positionere Junckers endnu stærke både overfor detailkæder, proff-kunder og private slutbrugere. Konkret vil der bl.a. blive fokuseret på:

  • Udvikling af kundekredsen i distriktet både i kvantitet og kvalitet.
  • Fastholdelse og udvikling af positionen i proff-segmentet bl.a. via en struktureret og målstyret salgsindsats, demoer, kampagner, mv.
  • Øget aktivitetsniveau og synlighed i detailbutikkerne bl.a. via fokus på eksponering, placeringer, POS-aktiviteter, kampagner, mv.
  • Løbende omsætningsvækst i distriktet.


Kvalifikationer og erfaringer
For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du har solid erfaring med KAM-arbejde og salg til professionelle kundegrupper samt meget gerne også til et kædebaseret forhandlernet. Konkret lægges der vægt på, at du har/er:

  • Solid erfaring med salg, service og samarbejde rettet mod proff-kunder i byggebranchen.
  • Kendskab til og gerne erfaring med teknisk og rådgivningskrævende salgsindsatser.
  • Erfaring med at anvende produkt- og brugerfordele aktivt i salgsarbejdet.
  • Meget gerne erfaring med salg til og samarbejde med kædebaserede detailkunder.
  • Stærk i ”added value selling” og evner at formidle virksomhedens værdier og produkternes egenskaber og fordele på en engagerende og værdiskabende måde.
  • Selvstændig, proaktiv og planlæggende i forhold til din egen arbejdsdag.
  • Fleksibel og indstillet på en afvekslende arbejdsdag, hvor fokus og indsats varierer alt efter aktiviteter og kampagner i de to kundesegmenter.
  • Vant til at arbejde efter planlagte salgs- og indsatsplaner og have en relativt høj besøgsfrekvens.
  • Grundlæggende viden om budgetter og kalkulationer.
  • Er rutineret bruger af moderne IT – herunder CRM.

Det er ideelt, hvis du har salgserfaring fra byggebranchen og er vant til direkte salg til proff-kunder. Alternativt kan du have erfaring med salg af tekniske og rådgivningskrævende produkter i en tilsvarende branche.


Personlige egenskaber
De vigtigste personlige egenskaber er et stærkt, ærligt og brændende salgsgen, stort engagement og lyst til udvikle dine ansvarsområder og dig selv.

Det er vigtigt, at du motiveres af udfordringer og forandring og kan se styrkerne og mulighederne i at være en del af en dynamisk organisation med store vækstambitioner og i løbende udvikling.

Det er også afgørende, at du er meget vækst- og resultatorienteret, konkurrenceminded og har en forholdsvis robust personlighed – og samtidig er åben og samarbejdende i din tilgang til andre mennesker både internt og eksternt.


Løn m.m.
Fast løn, bonus og pension på konkurrencedygtigt niveau.
Firmabil, mobil, PC, internetforbindelse.


Arbejdstid og -sted
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, men overarbejde i rimeligt omfang anses som indregnet i lønnen.
Der må påregnes varierende arbejdstider. Ferie i henhold til ferieloven.
Kandidaten arbejder som udgangspunkt ud fra hjemmeadresse – bopæl derfor indenfor distriktet.


IT
Bruger af MS Office og gerne vant til CRM-system.

Vedr. beskyttelse af persondata
Af hensyn til beskyttelse af persondata bedes du sikre, at de dokumenter du fremsender ifm. din ansøgning, ikke indeholder følsomme persondata som f.eks. dit CPR-nummer eller oplysninger om helbredsforhold, etnisk baggrund, politisk eller religiøs overbevisning, seksuelle forhold mv.

ANSØGNING
For at beskytte dine persondata modtager vi ikke CV, ansøgning mv. via mail.
Klik på "søg stillingen" nedenfor for at fremsende relevante dokumenter.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Virksomhedsinformation
ConfidenceSearch
Langade 12
6800
Varde
Praktisk information
Oprettet
10-09-2019
Udløber
03-10-2019
Kviknummer
330070165
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Salg og marketing
Stillingsbetegnelse
Salgskonsulent
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Land-, skov- og havebrug), Ikke angivet (Energi), Ikke angivet (Konsulent og rådgivning)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed