Gem annonce

AC-konsulent til analyse, koordinering og administrative opgaver i den centrale økonomiafdeling

Glostrup Kommune

Glostrup, Storkøbenhavn

Indrykket
22-05-2020
Kontakt
Glostrup Kommune
Rådhusparken 2
2600
Glostrup
Praktisk information
Oprettet
22-05-2020
Udløber
10-06-2020
Kviknummer
330273507
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale

Har du lyst til spændende og udfordrende opgaver indenfor koordinering, analyse og strategisk økonomistyring, så har vi brug for dig i Glostrup Kommunes centrale økonomiafdeling.

Den centrale økonomiafdeling i Glostrup Kommune er organisatorisk forankret i Center for Økonomi, Personale og Politisk betjening, afdelingen består af 21 personer. Vi har ansvaret for kommunens store økonomiske processer: budget, budgetopfølgning og regnskab, som koordineres af Team Styring, hvor den vakante stilling er forankret. Team Styring består af fem medarbejdere, hvis opgaver og hverdag er meget alsidig. Teamets opgaver løses ofte i det gode samarbejde med resten af økonomiafdelingen og centrets ledelse. Samtidig påvirker processerne, som udspringer fra teamet, også resten af organisationen, hvorfor den løbende dialog med nøgleaktører fra andre centre og direktionen også er nødvendigt for opgaveløsningen. Foruden de faste koordineringsopgaver, løser teamet også løbende administrative, økonomiske og analytiske opgaver af forskelligartet karakter.

Glostrup Kommune er en ambitiøs kommune, der udnytter sine smådriftsfordele, og som er inde i en rivende udvikling. I disse år bliver Glostrup Kommunes position som et regionalt knudepunkt styrket, og der sker en massiv udvikling af bymidten.

I Center for Økonomi, Personale og Politisk betjening gør vi meget ud af, at vores arbejde skal give mening, og hele organisationen er bevidste om, at det vi laver, skal skabe værdi for borgerne. Vi er uformelle, effektive og har et godt fællesskab. For eksempel mødes vi hvert år med både kolleger og borgere til Glostrup Festivalen og Parkstafet, der er velbesøgte lokale arrangementer. Og så skal man ikke glemme, at det er let at komme hertil – rådhuset ligger tæt på stationen, og der er gode trafikforbindelser, uanset om man kommer fra det indre København eller længere væk fra.

Dine opgaver vil være alsidig og omfatter blandt andet:

  • Koordinering af budgetopfølgningsprocesser
  • Deltage i koordinering af budgetprocesser
  • Løbende analyseopgaver og databearbejdelse
  • Tovholder i forhold til kontakten med revisionen
  • Udarbejde beslutningsoplæg til kommunens administrative og politiske topledelse
  • Diverse økonomiske og administrative ad hoc-opgaver
  • Evt. projektledelse

Vi forventer af dig

Vi vægter faglighed og kompetencer højt. Du skal have en relevant akademisk uddannelse, og vi foretrækker, at du har lidt erfaring med koordinerings- og økonomiopgaver f.eks. fra en lignende stilling evt. et studiejob.

Vi forventer, at du går til opgaver – store som små – med et åbent og nysgerrigt sind, og at du er god til at se nye løsninger og muligheder for at forbedre arbejdsgange. Vi forudsætter, at du er analytisk og god til tal, ligesom det er vigtigt, at du formår at formidle komplekse økonomiske problemstillinger overskueligt og let forståeligt til kollegaer og beslutningstagere.

Derudover lægger vi vægt på at du:

  • er faglig ambitiøs og engageret
  • kan tilrettelægge arbejdsdagen selvstændigt, og samtidig indgå i samarbejdet med øvrige kollegaer
  • er imødekommende og hjælpsom
  • er vant til at arbejde i excel

Om jobbet

  • Vi kan tilbyde
  • spændende udfordringer og en afvekslende hverdag
  • stor indflydelse på eget arbejde med mulighed for at præge opgaverne
  • en smidig organisationsstruktur med højt til loftet og kort til ledelsen
  • gode kolleger og et uformelt arbejdsmiljø
  • fleksible arbejdsbetingelser
  • gode muligheder for udvikling og efteruddannelse

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest den 10. juni. Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale i uge 25 og 2. ansættelsessamtale i uge 26.

Tiltrædelse

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2020.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte udviklingskonsulent Jeanette Segato, tlf. 43 23 62 98 eller Budget- og regnskabschef Kristina Fransgaard, tlf. 21 30 72 67.

Læs mere om Glostrup Kommune på www.glostrup.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Virksomhedsinformation
Glostrup Kommune
Rådhusparken 2
2600
Glostrup
Praktisk information
Oprettet
22-05-2020
Udløber
10-06-2020
Kviknummer
330273507
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Organisation, udvikling og rådgivning
Stillingsbetegnelse
Akademisk medarbejder
Erfaringer - I højere grad
Ikke angivet (Økonomi), Ikke angivet (Kontor og administration), Ikke angivet (Jura og retsvæsen), Ikke angivet (Human Resources), Ikke angivet (Forsvar, politi, sikkerhed), Ikke angivet (Administration)
Sprog
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed
Gem annonce